bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag hade isär min yamaha yz 250 cross lite grann och nu när jag skruvat ihop den går den dåligt. den är inte alls lika rapp som innan. från kopplingskåpan går det en "pinne" upp till ett hjul. detta hjul styr avgasporten. man kunde sätta dit pinne mot hjulet med hjulet i två olika lägen. jag chansade bara och tog det ena.
min fråga är ifall jag har satt pinnen på hjulet som styr avgasporten fel, dvs 180 grader felvridet, hur mycket påverkar det motorn då? jag tycker att det känns som att den inte borde gå alls ifall avgasporten öppnar vid fel läge.
vad säger ni som kan?
jag har inte tillgång till hojen just nu så jag har inte kunnat testa att helt enkel bara ändra 180 grader och testa.
min fråga är ifall jag har satt pinnen på hjulet som styr avgasporten fel, dvs 180 grader felvridet, hur mycket påverkar det motorn då? jag tycker att det känns som att den inte borde gå alls ifall avgasporten öppnar vid fel läge.
vad säger ni som kan?
jag har inte tillgång till hojen just nu så jag har inte kunnat testa att helt enkel bara ändra 180 grader och testa.