Avdragen spänn skruv!!!

zx6rman

none
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
italiano
Drog av skruven som man spänner/justerar kedjan med :mad: , den är bara avdragen på ena sidan,. Frågan är, kan jag köra ändå utan att nått går sönder eller blir vint. Jag har dragit åt den där muttern till hjulaxeln ordentligt, hojen ifråga är en r1:a -99. Majjen

kommer nog dra sig snätt ändå, av kraften en r1 har.

mins när jag på min 125a i och försäg inte drog åt låsmuttern så blev det snett till slut... men men jag kan ha fel

Byt, även om du skulle köra väldigt lungt så sitter det psykologiskt, inget kul att inte kunna slappna av. Byt och var säker

Bort med särskrivningar: Alla ord du säger som ett ord, skrivs ihop!
T.ex "konsumentombudsmannen", "verktygslådshandtag", "arbetsbänkspositionsjusterare".
Långa ord, men KORREKT skrivna.

Sorry, kunde inte låta bli.. . ;-)

aci skrev:
Byt, även om du skulle köra väldigt lungt så sitter det psykologiskt, inget kul att inte kunna slappna av. Byt och var säker
så sant så sant, dock så ringde jag till yama center och dom lungna mig med att säga att det gick hur bra som helst att åka ändå, men man vill ju ha fler än en åsikt om det.

zx6rman skrev:
så sant så sant, dock så ringde jag till yama center och dom lungna mig med att säga att det gick hur bra som helst att åka ändå, men man vill ju ha fler än en åsikt om det.
Men ta det lungt bara, nu kan väl KANSKE inte hjulet hamna så snett att det låser, men kan det bli så snett att kedjan hoppar är det inte kul längre.
Fixa det omgående och kör förståndigt, så går det säkert bra.
//Tobbe

Last edited:
zx6rman skrev:
Och du litar på dom,, har du fått garanti från dom oxå?

Lär vara lugnt att köra endå. Hjulbulten ska ju dras med 140Nm eller nått liknande. Håller det mesta. Har hänt att jag kört utan att spännarna ligger emot, har endå varit på samma position mil efter mil, wheelie efter wheelie..

zx6rman skrev:
Drog av skruven som man spänner/justerar kedjan med :mad: , den är bara avdragen på ena sidan,. Frågan är, kan jag köra ändå utan att nått går sönder eller blir vint. Jag har dragit åt den där muttern till hjulaxeln ordentligt, hojen ifråga är en r1:a -99. Majjen

Kör för helvete inte utan spännskruv på BÅDA sidorna. Känner en grabb med en R1:a där ena skruven hade skruvat in sig. Axeln till bakhjulet åkte fram av kraften. Ledde till att kedjan slackade som fan och slog sönder en stor bit av motorblocket, ett stort hål precis framför främre drev. Yamahacenter snackar skit eller så vill dom hemskt gärna sälja dig en ny motor.

De där lät inge trevligt alls, jag får låta hojen stå över helgen tills nån kan borra ut å gänga om, man blir ju lite nojjig när man hör sånt där..

Martinus skrev:
Kör för helvete inte utan spännskruv på BÅDA sidorna. Känner en grabb med en R1:a där ena skruven hade skruvat in sig. Axeln till bakhjulet åkte fram av kraften. Ledde till att kedjan slackade som fan och slog sönder en stor bit av motorblocket, ett stort hål precis framför främre drev. Yamahacenter snackar skit eller så vill dom hemskt gärna sälja dig en ny motor.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...