av med oskulden....

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Nu har jag lyckats att få upp min retta på slangen med 2:an med av/på metoden :D
Det var inte så lätt som alla tror att det är med en retta. Jag fick sitta lååååååååångt bak dra upp den till 7000rpm slå av slå på framhjulet lättade lite så jag slog av och på igen och då eureka :eek: den kom upp lungt och kontrollerad.
Problemet är att vid det laget så kör man på 2:an och 8000rpm ja ni kan säkert räkna ut själva hastigheten :skrämd :skrämd Jag vet att det inte är så fort för alla super sunters men lilla jag sket i byxan :D
Frågan är:
1. kan man få upp den på 2:an med av/på metoden på lägre varv?
2: Hur gör ni när ni drar upp den med kop. på 2:an?
För mig så lyfter hjulet lite eller så blir det ett jävla ryck framåt
 
Det kommer med övning.
Jag brukar ligga mellan 4 000 och 5 000 varv på 2:an när jag gasar upp den.
 
MrGooFy skrev:
Det kommer med övning.
Jag brukar ligga mellan 4 000 och 5 000 varv på 2:an när jag gasar upp den.
Det låter lovande har inget emot att träna :D
Kan det ha med mina fjädrings inställningarna att gör???
 
capoeira-R1 skrev:
Det låter lovande har inget emot att träna :D
Kan det ha med mina fjädrings inställningarna att gör???

Hmm vet ej jag har inte pillat någonting med fjädringsinställningarna på min hoj, jag vågar inte jag är rädd att skruva bort mig.
 
MrGooFy skrev:
Hmm vet ej jag har inte pillat någonting med fjädringsinställningarna på min hoj, jag vågar inte jag är rädd att skruva bort mig.
Känner som du men du vet hur det är med fab. intällningarna dom kan skilja sig från hoj till hoj.
Jag tänkte på det eftersom att jag fick vrida på och av så många gånger
 
MrGooFy skrev:
Det kommer med övning.
Jag brukar ligga mellan 4 000 och 5 000 varv på 2:an när jag gasar upp den.

Gör likadant ligger runt 5000 varv på 2:an får du inte upp den så knyck till i styret så kommer den garanterat upp :tummenupp
 
jag testade idag att stå upp när jag rycker på 2an....gick ganska bra..lite övning bara.ska testa det magiska 5000varvet ni snackar om i morrn.på ettan går det ganska bra nu kommer iväg typ 70 m sen varvar det MUcho.är det bara jag som har svårt att hitta bra läge på ettan utan att slå över?? för det känns ju som man ska göra det ibland!! släpper av o slår pungen i tanken. :squid
 
r1666 skrev:
jag testade idag att stå upp när jag rycker på 2an....gick ganska bra..lite övning bara.ska testa det magiska 5000varvet ni snackar om i morrn.på ettan går det ganska bra nu kommer iväg typ 70 m sen varvar det MUcho.är det bara jag som har svårt att hitta bra läge på ettan utan att slå över?? för det känns ju som man ska göra det ibland!! släpper av o slår pungen i tanken. :squid
Pungen fick sin del av tankslap :whip idag :D
Har fortfarande inte lyckats med att dra upp den vid 5000 varv men som tur är så ska det vara sol imorgon med och jag e ledigt :tummenupp
 
fick upp den i dag på 2an men fan va det går snabbt.börjar hitta guldlägen på weelisarna
 
capoeira-R1 skrev:
Pungen fick sin del av tankslap :whip idag :D
Har fortfarande inte lyckats med att dra upp den vid 5000 varv men som tur är så ska det vara sol imorgon med och jag e ledigt :tummenupp

Gasa, slå av gas/gunga framåt så framgaffeln komprimeras, gasa o ryck igen så borde den komma.
 
Varför vill ni inte använda kopplingen???
Om ni har problem med att få upp den... (hojjen alltså), testa kopplingen. Jag tycker själv att det är svårt med gasen, så jag har slutat anstränga mig... En liten snärt bara vid 4000 så kommer den lungt och fint. :) och då har man bra med tid att hitta den berömda balanspunkten innan varvet blir för högt, om man inte vill peta i 3:an då...


Fast det är klart, jag kanse bara är kass som inte får upp den med gasen... :gråta :gråta :gråta
 
Båda metoder (kopling och gas på/av) handlar väl om träning antar jag. För mig funkar som sagt kopplingen bäst och för andra på/av. Läser att Capoiera-R1 får ett jävla ryck framåt eller så lyfter hjulet lite... testa lite mer gas så kanske hjulet kommer upp lättare ( läs No Shit)...
Träning ger färdighet!!! :fakta
 
Ace of spades skrev:
r1666 ser att du har gjort samma smärsamma erfarenhet som jag,
slog familjelycka ordentligt när jag tog ner rettan för bryskt.


jodu esset!! kan man lungt säga,blir nog så för alla i början när man slår av för snabbt....men det är lungt för mig då jag redan fixat familjelyckan.kommer i oktober.. :tummenupp :tummenupp
 
Demon skrev:
Båda metoder (kopling och gas på/av) handlar väl om träning antar jag. För mig funkar som sagt kopplingen bäst och för andra på/av. Läser att Capoiera-R1 får ett jävla ryck framåt eller så lyfter hjulet lite... testa lite mer gas så kanske hjulet kommer upp lättare ( läs No Shit)...
Träning ger färdighet!!! :fakta
Ska testa det så fort hojjen kommer hem från verkstan.
Hur mycket revar du upp den till innan du släpper koplingen?
Jag lyckades 1 gång med koplingen men jag fick dra in koplingen vid 4-5K varv och reva upp hojjen till 8-9k varv och släppa koplingen då lyfte hjulet några dec.
 
åk i jämn fart på 5000 varv ungefär, vrid på mycket gas och håll den still, när den börjar dra ordentligt (vilket jag antar är direkt på en R1) så snärtar du på kopplingen lite så far hjulet upp.
 
capoeira-R1 skrev:
Ska testa det så fort hojjen kommer hem från verkstan.
Hur mycket revar du upp den till innan du släpper koplingen?
Jag lyckades 1 gång med koplingen men jag fick dra in koplingen vid 4-5K varv och reva upp hojjen till 8-9k varv och släppa koplingen då lyfte hjulet några dec.

tycker nog det är mer kontrollerat att ligga vid 5000rpm och snärtat till kopplingen samtidigt som man gasar, inte fullgas på en gång, utamn känn dig fram o kolla hur hojen reagerar på det du gör....
 
Fan Rejvis, sa du att du fick upp den på trean med gasen???

Kom och lär mig i så fall... :)

Jag har fan problem med att gasa upp den på tvåan. Min teori till problemet är att jag bara är en tvärhand hög, och inte kan jobba med kroppen så mycket uppåt/bakåt när man rycker i styret.

Eller ja va fan inte vet jag, problem har jag i alla fall!!! :D
 
Rigge skrev:
åk i jämn fart på 5000 varv ungefär, vrid på mycket gas och håll den still, när den börjar dra ordentligt (vilket jag antar är direkt på en R1) så snärtar du på kopplingen lite så far hjulet upp.
Rigge kan du definera "snärta till" ?? :)
Du kanske får visa mig nästa gång jag e hemma i Gävle :D
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top