Autobahn @ kanal5

Jag såg det!

Min åsikt är att den där norrlänningen bör hålla sig till matlagningen och hushållsarbetet i äntligen hemma på TV4. Nej något sämre program har jag inte skådat på LÄNGE! :pangihuve :trött

Jag gluttade lite på det, känns ungefär som ett program i mängden.

Patetiskt. Var fan är Motorjournalen?
Udda val av K5 som har det bästa motorprogrammet på svenska att inte visa det utan sådan här dynga. :tummenner

Det borde finnas ett motorprogram som fokuserade mer på motor än på rock'n roll imagen och artister.
Jag bryr mig inte vad Petter och hans polare tycker om bilar.
Jag vill se Thed Björk plåga bilar på väg & bana.
Jag vill se däckrök och udda kameravinklar från bilar som går fort.
Jag vill se mer TopGear-aktiga tester.
Jag vill se en svensk version av STIG-testet. Typ kör Bilsports konbana och filma det.

Men vi får väl se ifall dom skärper till sig i nästa avsnitt.

Wiseguy skrev:
Det borde finnas ett motorprogram som fokuserade mer på motor än på rock'n roll imagen och artister.
Jag bryr mig inte vad Petter och hans polare tycker om bilar.
Jag vill se Thed Björk plåga bilar på väg & bana.
Jag vill se däckrök och udda kameravinklar från bilar som går fort.
Jag vill se mer TopGear-aktiga tester.
Jag vill se en svensk version av STIG-testet. Typ kör Bilsports konbana och filma det.

Men vi får väl se ifall dom skärper till sig i nästa avsnitt.

WORD!!! :Bugar :yoparty

För mig så hade de lika gärna fått fortsätta köra Top Gear istället.

Sparka ut den där norrlänningen och ta in en annan istället, mig t.ex. :tomten

kanske det sämsta motorprogrammet jag har sett :zpy
Alla humorförsök kändes helt misslyckade, konstigt klippt och jag skiter fullständigt i vad petter tycker om bilar. Kunde dom inte ha tagit ngn annan mer välkänd motorperson typ kungen kunde ju vara kul och höra vad han tycker om bilar.
Dom där konstiga klippen "Johan, Volvo 240 DL" vad är meningen med dom?

Tyckte det var skit om jag skall vara ärlig, men sen är ju jag bortskämd med Top Gear de sista 4 åren :yoparty

TomTen6 skrev:
Ingen aning :va

Hela programet kändes ganska ostrukturerat. De fick inget flyt när de hela tiden hoppade mellan olika reportage.

TomTen6 skrev:

Det var väl ett försök till att få oss att skratta. Jag skrattade iaf rätt rejält när denna killen kom upp.

"Mohammed, BMW X5"

Det första jag tänkte var: "NÄHE, kör han en dyr BMW?" :3freak

Paradoxy skrev:
Det var väl ett försök till att få oss att skratta. Jag skrattade iaf rätt rejält när denna killen kom upp.

"Mohammed, BMW X5"

Det första jag tänkte var: "NÄHE, kör han en dyr BMW?" :3freak

App app han hette faktist Josef.

UrbanTiger skrev:
Hade han den där lilla fula hunden med sig :va

Jag hoppas att du inte menar norrlänningens hund. För Bullterrier är helt klart en av de coolaste hundraserna som finns. :fatta!

Det var det sämsta dynga jag någonsin sett.
Sämre än Gunde Svans patetiska försök i Oktan.

Jag tycker det var kass.

Programmets idé verkade vara att visa för mig hur kul dom hade.

Jag vill se ett program som drar in mig i upplevelsen där jag får känslan av att det är JAG som är i centrum...om ni förstår vad jag menar. Ungefär som Top Gear, dom inkluderar tittaren i upplevelsen.

Som många andra skiter jag fullständigt i vad Petter tycker om för bilar. Ett segment som dessutom var så dåligt hållet och vimsigt att dom var tvungna att klippa hårt för att få någon ordning på det hela. :zpy

Raggarkrönikan var inte i min smak och vem bryr sig om hur Millencollin kör på bana?

Det verkade bara vara en ursäkt för en rock-intresserad programledare som-inte-fick-sitt-musikprogram-utan-hamnade-på-det-där-jäkla-bilprogrammet att träffa sina barndomshjältar i musikindustrin :3freak

Fattar inte heller vad "Josef X5" och "Emma Fiat Punto" handlade om.

Bleh

Jag tycker att det är otroligt viktigt att programledarna i den här typen av program har ett genuint intresse. Det verkade inte finnas hos norrlänningen.

Sundfeldt & Co. i motorjournalen kan förmedla intryck så otroligt mycket bättre. Det enda som höll måttet var Fredrik Huldt:s provkörning av M6:an. Han vet vad han pratar om. Sedan ett antal år tillbaka är han redaktör på bl.a Auto Motor & Sport.

För mycket "lifestyle" för min smak. Ska dock se följande avsnitt för att se vilken riktning det tar.

/ Johan

UrbanTiger skrev:
Dom kanske skulle kasta in hom med håret och glasögonen från Äntligen hemma och styla till en gammal 740 med lite schablonmålning, porrbelysning och plychkuddar :yoparty
Rappne (eller va han heter) kan anlägga en garageuppfart :banana

:tummenupp "Extreme Familjebil Makeover". Som final kan väl trivsel-Ernst sitta ner och bara njuta av en riktigt god kopp kaffe i det plyschinklädda lastutrymmet. När skiten sen är slut kan de lotta ut bilskrället i Postkodslotteriet eller vad det nu heter...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT