Audi frågor ( instrumentering och stereon )

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har 2 frågor om min audi.. Haft den på verkstad länge och nu när jag fått tillbaka den kan jag inte hitta manualen.. Bilen är en S6a från 2002

Dels undrar jag hur man får stereon att slå på sig / stänga av sig med tändningen? ( stora original stereon med nav.)

Dels har jag en varningslampa som lyser. En orange triangel med ett utropstecken i och en pil runt. Nån som vet vad den betyder?

Lampan med pilen och utropstecknet är väl ESP:n om jag inte minns fel. Prova trycka på ESP knappen på instrumentpanelen så slocknar den nog...

angående stereon vet jag inte riktigt, men jag tror att det bara ska vara och trycka på knappen. Kan vara så att nyckeln måste sitta i tändningslåset oxå....

För övrigt tycker jag att du ska ta kontakt med verkstaden och be dem stå för en ny instruktionsbok...

Lycka till!

Det är motorlampan som lyser. Åk till verkstaden så att de får läsa av felkoderna. Det kan vara vad som helst.

Lampan med pilen och utropstecknet är väl ESP:n om jag inte minns fel. Prova trycka på ESP knappen på instrumentpanelen så slocknar den nog...

angående stereon vet jag inte riktigt, men jag tror att det bara ska vara och trycka på knappen. Kan vara så att nyckeln måste sitta i tändningslåset oxå....

För övrigt tycker jag att du ska ta kontakt med verkstaden och be dem stå för en ny instruktionsbok...

Lycka till!

Vart lite felformulerat det är till 99% jag som är den skyldiga när det gäller boken :gnissla

Ska testa espn tack! starta stereon kan jag göra och stänga av när som. Men den stänger inte av sig när jag tar ur tändningsnyckeln vilket är lite störigt.

Går inte stereon på om nyckeln sitter i tändningslåset?

Eller rättare sagt så slås radion på när man slår på tändningen och stängs av när man tar ur nyckeln. Tror jag. Har ingen erfarenhet av den stora stereon med navigation. Men så fungerar de mindre iaf. Vet inte hur man ändrar det. Antagligen genom 17 knapptryckningar i fem olika menyer eller något sånt.

Jag svor iaf ganska så kraftigt över min Golf innan jag hittade inställningen för den hastighetsanpassade ljudnivån på stereon. "Gala-vol" hette det tydligen. Logiskt.

Går inte stereon på om nyckeln sitter i tändningslåset?

Eller rättare sagt så slås radion på när man slår på tändningen och stängs av när man tar ur nyckeln. Tror jag. Har ingen erfarenhet av den stora stereon med navigation. Men så fungerar de mindre iaf. Vet inte hur man ändrar det. Antagligen genom 17 knapptryckningar i fem olika menyer eller något sånt.

Jag svor iaf ganska så kraftigt över min Golf innan jag hittade inställningen för den hastighetsanpassade ljudnivån på stereon. "Gala-vol" hette det tydligen. Logiskt.

Nä den startar inte när jag startar bilen. Jag är helt säker på att den gjorde det tidigare dock.. Batteriet har varit ur så den kan ju ha ställt om div inställningar. Jag får slå på den och av den på knappen.

Nej men vad säger du, Audi blir det aaaaaldrig fel på. Audi är bäst, ingen protest.

(:rolleyes: )
Det blir fel på alla bilar, men kvalitetskänslan i en Audi får mig att le när jag sätter mig i och slår igen dörren. Det är premium, helt enkelt.

Det blir fel på alla bilar, men kvalitetskänslan i en Audi får mig att le när jag sätter mig i och slår igen dörren. Det är premium, helt enkelt.

Kan bara hålla med! Hade en nyare passat ett tag och inte alls samma sak som Audin!

Motorn är dock nyrenoverad så den ska det för hoppningsvis inte va fel på :huvet

angående stereon så måste du koppla om sladdarna där bak.. åk till en ljudfirma med en påse bullar så fixar dom det nog åt dig...

(såg nu att det funkade förut. då kanske det är någon inställning ändå då) :)

Last edited:

Visst, men med mina personliga erfarenheter av A4/A6:s kvalitét så skulle jag välja att köpa någon annan premiumbil.

Eftersom jag äger en "Glamour Golf" A3:a då , så har jag oxå svurit över elekroniktramset med "lampor som blinkar o hela livet blir en oprerätt!" och snacka med Auadi service kan vara minst lika tramsigt som med vilken bilservice som helst.. Om man inte får tag i rätt Näsa å fråga.

Jag surna till och tjöpte in ett prg som heter "VAG-COM" Lr hette, de har bytt namn (pga sura advokater på VAG) Och det funkar skitbra,, man ser tamedf-n allt som händer.
(Fotnot) Det finns naturligtvis andra oxå som klara detta.

poängen är:
Satsa de stålarna det kostar och fixa en prg vara för läsa elektroniken , ni sparar de pengarna igenom att kunna ge service verkstaden exakta uppgifter om vad ni vill ha gjort , inte som nu , på måfå ,oftast helt andra grejor åtgärdade än vad som behövs.
Gå ihop några stycken och tjöp å dela på
:yoparty

Eftersom jag äger en "Glamour Golf" A3:a då , så har jag oxå svurit över elekroniktramset med "lampor som blinkar o hela livet blir en oprerätt!" och snacka med Auadi service kan vara minst lika tramsigt som med vilken bilservice som helst.. Om man inte får tag i rätt Näsa å fråga.

Jag surna till och tjöpte in ett prg som heter "VAG-COM" Lr hette, de har bytt namn (pga sura advokater på VAG) Och det funkar skitbra,, man ser tamedf-n allt som händer.
(Fotnot) Det finns naturligtvis andra oxå som klara detta.

poängen är:
Satsa de stålarna det kostar och fixa en prg vara för läsa elektroniken , ni sparar de pengarna igenom att kunna ge service verkstaden exakta uppgifter om vad ni vill ha gjort , inte som nu , på måfå ,oftast helt andra grejor åtgärdade än vad som behövs.
Gå ihop några stycken och tjöp å dela på
:yoparty

Prexis! www.vag-com.se :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back