Att sticka ut hakan

IlDuce

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
Ol' man bikes
Nu tror nog ni att denna gube är tosig
men se det är han inte, att efter ungefär i ett års tid hava glott på
detta forum för "sporthojsåkare" så känner jag mig nödgad att göra ett första
inlägg i spörsmålen och vän av ordning tänker då sig var skola jag lägga min röst då ja det är den stora frågan men si på fan jag tror att här kanske det vart rätt eller????
hur som haver jag har åkt och ägt mcn sedan 70 talet är nog vad ni nämna som en föredetting javisst så är det men hur många av er har kört i från den store guden G.Nordström på bana????? Ok skit samma men vad jag ser här vad gällande Gatukämpar ala r1,cbr,zxr,gsxr osv är helt ovidkommande
så jag tänkte visa på vad som är den modell som påbörjade allt detta vad gällande fajters "när män var män och mc:n var mc:n"
ps jag gillar kritik och allehanda svar och tankar

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    87.8 KB · Visningar: 385
  • 02.jpg
    02.jpg
    94.4 KB · Visningar: 327
var det en fråga? :va
Grym hoj iaf :tummenupp

Grym avatar! Den är ju inte liiite provocerande på detta forum, håhå! :D

Haha kaxig avatar!

Schysst hoj!!! gillar rubriken också ;)

Nog va både italienarna och engelsmännen före japsarna med hojar som utgjorde basen för "caferäsers" som väl är vad vad man kallar "streetfighters" idag? Första seriösa japsen kom väl först i slutet av sextiotalet i form av Honda cb750? Vissa är dom gamla muskel-z:orna balla men först va do inte. Dock en ball hoj att bygga på, det går ju knappt ett nummer av streetfighter utan att dom har med ett z-baserat bygge.

IlDuce skrev:
inlägg i spörsmålen och vän av ordning tänker då sig var skola jag lägga min röst då ja det är den stora frågan men si på fan jag tror att här kanske det vart rätt eller????
hur som haver jag har åkt och ägt mcn sedan 70 talet är nog vad ni nämna som en föredetting javisst så är det men hur många av er har kört i från den store guden G.Nordström på bana????? Ok skit samma men vad jag ser här vad gällande Gatukämpar ala r1,cbr,zxr,gsxr osv är helt ovidkommande
så jag tänkte visa på vad som är den modell som påbörjade allt detta vad gällande fajters "när män var män och mc:n var mc:n"

Heja F! Ge på dom bara!!:D
Ci Vediamo, Il Duce!

Forza!
//C

Bäste Herr Wiseguy,
din åsikt äro noterad men jag tro nog att du inte tillräcklig kraft
i dina armar att hålla emot med när det börjar wobbla :hihi
som tidigare dryftats "när män var män............."
Din Högvälborne
IlDuce

Wiseguy skrev:
En gammal muskelhoj som Z1000 är inte riktigt min melodi.
Mycket muskler och för lite väghållning.

Men va fan...
Alla har vi olika grundrecept. :pannkyss

IlDuce skrev:
Bäste Herr Wiseguy,
din åsikt äro noterad men jag tro nog att du inte tillräcklig kraft
i dina armar att hålla emot med när det börjar wobbla :hihi
som tidigare dryftats "när män var män............."
Din Högvälborne
IlDuce
Jag tror nog att min kraft räcker gott och väl med tanke på att jag lyckades överleva min välvobblande R1:a.
:arsele

Min bäste herre, det du beskriver som "vobblande röv 1:a" är icket vobbel
det är att betrakta så som Dirrningar, ty denna tidigare nämda röv 1:a
beter sig icke på sådant vis, mot alla odds har nämligen denna föredetting
kört de flesta av dessa nya tingestar kommna från den uppåtgående solens land och i modern beter de sig icke på detta vis såsom tidigare maskiner från detta land
så jag tro nog fortfarande på en viss klenhet i armarna
Din högvälborne Il Duce

Får väl börja träna då...:kryckor

Oftast så är det så att man fastnar för den generationen av hojar som är inne just då man tar/fick mc-kort.
Det är väl därför man refererar till hur vilda och manliga hojarna var på den gamla goda tiden.
I mitt fall så var R1:an det värsta man kunde få tag i just då.

Givetvis finns det undantag till ovanstående teori..

Jag har haft en z1000j -81 och den var inte inte i spetsen av någonting, den påbörjade ingen era, den är inte grundstenen till något som finns idag, den lade inte grunden till ett skit inom motorcykelvärden.

Nakna, tungsvängda hojar med artontumshjul fanns det gott om på åttiotalet, så din teori faller lika platt som ditt högtravande språkbruk :tråkad

För min del så föredrar jag nog gamla blysänken med väghålling som ett asplöv. Varför? Joo...i dagens strävan efter perfektion har ngt enligt iaf mig förlorats på vägen. Den där speciella känslan av motstånd som gamla maskiner ger med att tala om för husse att nu är det fan dags att skärpa dig annars kastar jag av dig i vägräcket.... :hihi

Den moderna sporthojen är FÖR bra helt enkelt....men det är bara min lilla åsikt!
Nu är jag ju ett överårigt gubbflum så vad vet jag? Men för min det blir det varken R1,Gsxr1000,eller likn.om jag köper en ny hoj igen sen. Total overkill om du inte har intresse av bankörning vilket jag inte har.Efter vanliga vägar är det bara för mkt enligt mig.
Kör i frid,bröder och systrar!

IlDuce skrev:

Z1000 hur fort vågade man åka med en sådan pjäs?? Måste vobblat rätt duktigt emellanåt?

JB

Snorfen skrev:
För min del så föredrar jag nog gamla blysänken med väghålling som ett asplöv. Varför? Joo...i dagens strävan efter perfektion har ngt enligt iaf mig förlorats på vägen. Den där speciella känslan av motstånd som gamla maskiner ger med att tala om för husse att nu är det fan dags att skärpa dig annars kastar jag av dig i vägräcket.... :hihi

Haha :rofl
Härlig när man verkligen kan "se" det du skriver som en liten film på näthinnan!!

SkogsOlle skrev:
Haha :rofl
Härlig när man verkligen kan "se" det du skriver som en liten film på näthinnan!!

Mmmm..hade faktiskt en "liveshow" i somras...hoppas ingen såg den bara!
Tydligen hade jag missat att dra åt styrlagret. På hemvägen från en tur så släppte jag styret i ca 90km/h och skulle rätta till hjälmen, men då var det nära att man gick i omloppsbana runt Gävle!Usch..snacka om vobbel De luxe!!
Kanske var då cykeldatorn gick i två delar....skulle inte bli förvånad!!

:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...