Att skapa en diamant av sitt barn ?

Kan du tänka dig att skapa en diamant av tex. en förälder eller ditt barn ?

• Antal röstningar
    0
burner skrev:
2049275 Vad säger ni om idén ?

Själv tyck jag att det är ganska så sjukt att tex. ta sitt döda barn och
pressa till en diamant :död

Diamanter av aska
Tja gräva ner dem i jorden låter inte speciellt snällt heller om man bortser från den religiösa delen....
Eller att elda upp dem...
Eller frysa ner dem...
Vad är igentligen bästa sättet?
Men en diamant vete fan... vad ska man göra av den+
ha den stå hemma?
snyggt om den blir stulen...

MDM skrev:
2049281 Tja gräva ner dem i jorden låter inte speciellt snällt heller om man bortser från den religiösa delen....
Eller att elda upp dem...
Eller frysa ner dem...
Vad är igentligen bästa sättet?
Men en diamant vete fan... vad ska man göra av den+
ha den stå hemma?
snyggt om den blir stulen...

Eller råka tappa diamanten på stan och sedan hittar en pundare den och pantsätter ditt barn i en pantbutik :3freak

Kanske kan bli ett konstigt samtal mellan en kille som friar till sin flickvän.

- Åhh, vilken fin diamant gubben min. Den måste ha varit jättedyr?
- Nej då, det är mitt avlidne barn du har på fingret.

:3freak

Jonathan skrev:
2049292 Kanske kan bli ett konstigt samtal mellan en kille som friar till sin flickvän.

- Åhh, vilken fin diamant gubben min. Den måste ha varit jättedyr?
- Nej då, det är mitt avlidne barn du har på fingret.

:3freak

Eller: Nejdå, det där är mitt ex.

Hinkas skrev:
2049295 Eller: Nejdå, det där är mitt ex.

Hehehe, lite sjukt !

Tänk er för övrigt om din fru/sambo låter göra en lite diamant av dig och sedan
använder den som piercing på en intim kroppsdel :tuttar

:huvet
burner skrev:
2049312 Hehehe, lite sjukt !

Tänk er för övrigt om din fru/sambo låter göra en lite diamant av dig och sedan
använder den som piercing på en intim kroppsdel :tuttar

Hur kul vore det igentligen? Tänk när hon träffar ny och han är där och petar med schnasen!?

Neh, ska det vara trekant så ska det vara medans jag lever, och då ska det inte lekas tåg och jag vara i mitten.... Då ska det vara två fruntimmer.
Men att placera mig i form av en diamant där nere... Neeeeh, skända mitt minne varje kväll.

Hinkas skrev:
2049295 Eller: Nejdå, det där är mitt ex.

Haha, fy fan... Hade min sambo kommit med en sån ring hade jag lätt INTE tagit emot den. Varför skulle jag vilja gå omkring med hans döda ex på fingret i form av en diamant? Hade ju känts helt sjukt...

Vilket fall, svaret blir nej!

LayDeeOmega skrev:
2049380 Haha, fy fan... Hade min sambo kommit med en sån ring hade jag lätt INTE tagit emot den. Varför skulle jag vilja gå omkring med hans döda ex på fingret i form av en diamant? Hade ju känts helt sjukt...

Vilket fall, svaret blir nej!

Eh?! Tror du någon skulle komma på tanken att göra en diamant av en anhörig för att sedan ge bort den till någon utomstående?!!? :va

Anledningen till att ens komma på tanken på att genomföra det hela är ju för att SJÄLV få "behålla" personen. Att t.ex. som mamma till ett avlidet barn bära denne som en diamant runt halsen eller att ägna ett "altare" i hemmets lugna vrå till den anhörige istället för att bara låta dem bli kompost någonstans..

För mig som är ateist och inte tror på något liv efter döden eller annat dravel tycker jag rent logiskt att denna tanke på något sätt känns vettigare än att gräva ner dem i en trälåda så de långsamt kan ruttna bort... Att låta en mäniska som förgyllt ens liv bli en diamant som man kan bära med sig istället för att bara elda upp dem och strö ut dem i nån djävla dunge låter faktiskt inte särskillt befängt.

Men döden är lika tabu som vanligt och våra tankar kring död och begravning är fortfarande väldigt konservativa. inget fel i detta givetvis men om man saknar guds-tro och annat så förstår jag inte varför man plötsligt tycker det är så noga att begrava dem på en KYRKO-gård.

Kerplunk skrev:
2049503 Tycker det låter lika skabbigt som att stoppa upp sitt döda husdjur.

OM vi resonerar rent logiskt och försöker lägga "gamla värderingar" i det hela...
(Nej, inget påhopp, vill bara höra själva resonemanget)

PÅ vilket sätt är det då mer skabbigt att skapa en diamant av askan, som man kan bära med sig som ett evigt minne, istället för att sprida ut askan i nåt buskage för vidare kompostering?

korvgubbe skrev:
2049494 massa tankar...
jag är inte heller kristen, dock tycker jag att det känns respektlöst att göra någontill en diamant. när jag själv dör så vill jag bli kremerad och sedan utspridd på en plats jag själv väljer eller placerad i en urna.

-Rosen- skrev:
2049538 jag är inte heller kristen, dock tycker jag att det känns respektlöst att göra någontill en diamant. när jag själv dör så vill jag bli kremerad och sedan utspridd på en plats jag själv väljer eller placerad i en urna.

Självklart ska den avlidnes önskan avgöra vad som ska göras med kroppen. På samma sätt vore det oerhört hänsynslöst att behålla askan av någon anhörig för att göra någon diamant till sig själv om resten av släkten/familjen vill ha en "utspridnings-cermoni" i en minneslund eller så...

Jag stället mest mina frågor ur ett hypotetiskt perspektiv för att se om folk enbart svarar rent instinktivt eller om de har några egentliga argument för sin ståndpunkt. Vill således bara ha en rent filosofisk diskussion utöver de blixtsnabba "ryggmärgs-svaren"...

morlock skrev:
2049568 Känns som att man kan få ut mer av en diamant än en burk aska på en auktion. :tummenupp

Tror iofs det kostar bra mycket mer att skapa diamanten än vad du får ut om du skulle försöka sälja den.... Så i slutänden hade du nog tjänat på att sälja krukan med aska.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti