Att köra oförsäkrad

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Jag har nu haft hojjen påställd i 2 veckor drygt, Dagen jag beslutade mig för att ställa på så ringde jag till mitt bolag och sa att jag ville teckna trafik försäkring. Killen sa att jag redan var försäkrad i bolaget och att jag bara behövde ringa och meddela då jag ville ställa på den och sedan var det bara ut och köra.

Antingen har jag missat något eller så har han sagt fel för det var enligt han grönt ljus att fara ut och köra då den var trafik försäkrad. Igår kom ett brev som gällde meddelande om påställning. Jag har alltså åkt omkring på en oförsäkrad hojj :skrämd som då den inte är påställd inte har någon försäkring.

Antingen är det jag som är :dummer eller så ger säljaren felaktig information,
Det jag ville få sagt är att lär av mitt misstag :tummenupp

ehhh va?
den har varit trafikförsäkrad från den dagen du ställer på o då e den försäkrad????

Eftersom ett försäkringsbolag har dig som kund gäller försäkringen när du ställer på.. (även om du inte säger till bolaget)

Man brukar få ett bekräftelsebrev om påställning med tillhörande betalningsavi. Vid påställningen kontaktar VV försäkringsbolaget automatiskt så om du redan haft den påställd en gång var det nog inga problem. M.a.o du var nog försäkrad hela tiden!

FÖRGÖRAREN

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...