Att handla genom online butiker i USA

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Tjena

Med risk för en idiotstämpel måste jag ända fråga, vad gäller vid import från USA? Dvs momsen och andra "tullavgifter"? Jag har bara erfarenhet att handla från England och där betalar vi ingenting extra för.

Har hittat äckligt låga priser på Jardine ljuddämpare med billig frakt näkligen. :tummenupp

Du kan ju åka på tull när paketet kommer fram til Sverige

Tull o moms 29% på totala kostnaden, ink. fraktkostnad.

mvh

arghhhh :4skrika . jag misstänkte nästan det. Fan priserna var ju för bra för att vara sant.

Nåja man tjänar tyå 500 spänn i alla fall då.

ape skrev:
Tjena

Med risk för en idiotstämpel måste jag ända fråga, vad gäller vid import från USA? Dvs momsen och andra "tullavgifter"? Jag har bara erfarenhet att handla från England och där betalar vi ingenting extra för.

Har hittat äckligt låga priser på Jardine ljuddämpare med billig frakt näkligen. :tummenupp

Räkna med att du får betala moms +25% och tull +4%... Om ditt paket sen slinker igenom tullen så är det en bonus. :tomten

Nu är det ju kul att betala skatt, visst var det någon som sade det? :näsblod

Är det nu så att du inte tycker det eller att du tycker du skattat tillräckligt på dina pengar så kan man fuska.

En del handlare går med på att markera paketet som gåva och då tittar väl inte tullen på det vad jag vet.
Du kan annars be dem skriva ner värdet på innehållet till under $10USD och då skippar tullen det. Men då riskerar du ju att torska om dina prylar blir skadade under leveransen. Ersättningen baseras väl på värdet man skriver (osäker...).

Men om det är större (skrymmande) prylar som ljuddämpare du ska köpa så tror jag inte något av ovanstående funkar.

Hur som helst så får man ändå inte göra :ajjabajja

jo ersättningen på försäkringen är värdet som står på paketet.
Så beställer man nåt riktigt dyrt och det kommer bort skrattar man ju inte direkt om man skrivit 10$ som värde.
Möjligheterna att det sliker genom tullen är nog 50% nånting, har man tur så har man, men ibland kommer tullräkningen långt efter man har fått paketet, så tjoa inte för mycket för att du fått paketet.

/en som beställt en del från USA

Beställde från www.revlimiterracing.com för nån vecka sen och dom ville inte skriva ner värdet pga försäkringen men däremot skulle dom skriva "replacement parts" på paketet. Ingen aning om det funkar, har inte fått några prylar än.

Beställde på aprilia-online.com och det var så billigt att det spelar ingen roll ifall de tar paketet i tullen...:) däremot är leveranstiden helt överj-lig.

Någon som har exempel på bra onlinebutiker i USA?
Har klickat runt en del men inte hittat någon som verkar ha en vettig webshop. Tilläggas bör att jag har en Bandit 600 så dirtbike siter är ju inte så intressanta tex.

vad kostade den i staterna ?? kanske kan ta med den hem men kommer inte hem från usa förens i mars ...vilken online butik föresten har en polare som säljer dämpare här borta kanske kan fixa bra pris annars

Fick mina prylar från revlimiterracing förra veckan. Inga problem med tullen men tyvärr var det fel fotpinneset. Mailade dom på fredag kväll, några timmar senare fick jag först ett mail där dom beklagar sig att dom gjort fel och att dom ska försöka lösa det så fort som möjligt. Ytterligare en timme senare fick jag ett mail till där dom skrev att nya prylar var på väg :)

Igår fick jag ett expressbrev med dom rätta sakerna. Inte ett ord om att dom vill ha nåt tillbaka, bara en lapp där dom än en gång beklagade sig att dom gjort fel.

Alltid lika kul o förvånande när man träffar på trevliga, seriösa och tillmötesgående företag i MC-branchen, det är ju inget man är direkt bortskämd med i Sverige :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT