Tjena mors
Har snart nog med grejer att bygga ihop en R1a till. Funderar därmed på HUR man egentligen går tillväga med besiktningen och vad som måste finnas på hojen för att den ska få lagligt utförande och gå igenom en besiktning.
Frågar:
* Måste bullertest utföras?
* Måste jag ha originalkåpor?
* Måste man ha instrumentpanel? (odometer, varvtal, temp osv)
Om hojen inte är standard i utförande, hur ser försäkringsbolaget på hojen vad gäller ersättning ifall man kraschar? Kommer de själva att göra en värde-besiktning på hojen?
Nån med erfarenhet kanske?
Har snart nog med grejer att bygga ihop en R1a till. Funderar därmed på HUR man egentligen går tillväga med besiktningen och vad som måste finnas på hojen för att den ska få lagligt utförande och gå igenom en besiktning.
Frågar:
* Måste bullertest utföras?
* Måste jag ha originalkåpor?
* Måste man ha instrumentpanel? (odometer, varvtal, temp osv)
Om hojen inte är standard i utförande, hur ser försäkringsbolaget på hojen vad gäller ersättning ifall man kraschar? Kommer de själva att göra en värde-besiktning på hojen?
Nån med erfarenhet kanske?


