Att bo i lerum

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Träffade en dam som var hemma över helgen som tydligen bor i lerum, jag fick inte ligga.
Dock så funderar jag, lerum är det en bra eller dålig stadsdel att bo i ?
Kommer jag få att ha hojen ifred eller måste jag låsa in den ?
Om jag flyttar ner vill nån visa mig bra hojvägar.

Du fick inte ligga.. Då kan det ju inte va ett bra ställe! :fakta

Det beror väl lite på var i Lerum man bor, det finns precis som på alla andra ställen bra och dåliga platser. Generellt sett så är väl Lerum en kommun med rika invånare, och det är då inget fel på hojvägarna kring Göteborg ;)

Har bott i Lerum I 3 år. Bilar, hoj och övrigt har fått vara ifred. Finns en del fina vägar runtomkring. Men att du inte fick ligga beror ju på att det inte bor några lösaktiga här... ;)

Har bott i stort sett hela mitt liv i Alingsås, ganska nära Lerum.
Personligen tycker jag att Lerum verkar vara en riktigt tråkig kommun att bo i.

Det verkar inte finnas nånting att göra och enda fördelen är väl närheten till gbg isf (20 min, med pendeltåg).
Om du nu ska flytta neråt mot Sveriges framsida så borde du flytta till Göteborg direkt, eller kanske till Alingsås.
Det är faktiskt ett riktigt trevligt ställe.

Vad gäller hojvägar så har jag faktiskt inte åkt så mycket åt Lerums/Göteborgs hållet, mer åt andra hållet faktiskt.
Det finns en riktigt fin väg mellan Sollebrunn och Nossebro t.ex.
Vid Lerum har du ju iofs den klassiska Härskogsvägen. Den är dock något överskattad enligt min åsikt.

/paco

PS: Lerum är inte en av Göteborgs stadsdelar, det är en egen kommun.

Vid Lerum har du ju iofs den klassiska Härskogsvägen. Den är dock något överskattad enligt min åsikt.

Den är otroligt överskattad, finns en hel del mycket bättre/roligare vägar i närheten:tummenupp

Lerum är väl mysigt men man ska nog vara småbarnsförälder för att trivas. In i ghettot med dig direkt!

Det är nog som Henken skriver, En lugn välmående (tror jag) kommun med en del utbud av affärer och pubar/resturang/uteställen och en massa pizzerior. Vill du ha action så flytta till ghettot. =)
Finns nog en del babbenvarelser här med.

Jag känner att jag måste uppdatera lite, jag har inte fått ligga än. Hon har härliga lökar iaf så far so good. Sen tror jag inte i ärlighetens namn att det är en tjej jag kommer att flytta så långt söderut för men.

Teo skrev:
Jag har fått för mig att alla cheyer från Alingsås är grymt söta. Har Jag fel?

Haha, jojo, nog finns det fina damer i den här stan :tummenupp
Möjligtvis att Gbg kanske har ett lite bredare utbud, men ändå.

Till TS (nu kan det fan inte misstolkas iaf ;) ) :

Klart du ska flytta till Alinge-texas :yoparty :tummenupp

Nejnej, verkligen inget getto... Det är först när man har flyttat ifrån och varit borta ett tag som man inser att det ju faktiskt är ett ganska schysst ställe. Efter gymnasiet vill dom flesta därifrån, men har snackat med många som säger att dom vill flytta tillbaka nu faktiskt.
Finns rätt billiga bostäder också.

Jag känner att jag måste uppdatera lite, jag har inte fått ligga än. Hon har härliga lökar iaf så far so good. Sen tror jag inte i ärlighetens namn att det är en tjej jag kommer att flytta så långt söderut för men.

Det där kommer du ångra ångra att du skrev den dagen ni har flyttat ihop och hon börjar läsa här :fakta

Back