Att betala skatt?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Om man vet personnummer på en enskild person, är det då möjligt att ta reda på inkomst/skatteinbetalningar nånstans på nätet?

Inbetalningar på skattekonto är sekretessbelagda, men man kan ju se hur mycket en person har blivit beskattad för under ett inkomstår, dock aldrig det innestående.

www.ratsit.se tror jag funkar till det..

Ja, om man vill att personen ska få reda på det. Finns det nåt sätt att vara anonym på ratsit?

Inbetalningar på skattekonto är sekretessbelagda, men man kan ju se hur mycket en person har blivit beskattad för under ett inkomstår, dock aldrig det innestående.

Menar för förra året. Deklarationer är väl offentliga handlingar?

Last edited:
Ja, om man vill att personen ska få reda på det. Finns det nåt sätt att vara anonym på ratsit?

Menar för förra året. Deklarationer är väl offentliga handlingar?

Dekarationer är offentliga. Det är bara att ringa till skatteverket och fråga hur mucket den personen betalade i skatt år 2007 eller vilket år du nu vill veta.

Tror inte de, dom tog bort den anonyma funktionen för nått årsedan eller två tror jag...

Man kan fortfarande vara anonym om man är lite kreativ. Visst vederbörande får hem en omfrågarkopia att Bajskorv AB har gjort en kreditkoll på honom men vad skall han göra med den infon?

Annars fungerar skatteverket bra, besök närmsta skattekontor och sätt dig vid den publika terminalen...

Man kan fortfarande vara anonym om man är lite kreativ. Visst vederbörande får hem en omfrågarkopia att Bajskorv AB har gjort en kreditkoll på honom men vad skall han göra med den infon?

Annars fungerar skatteverket bra, besök närmsta skattekontor och sätt dig vid den publika terminalen...

Precis min humor. Jag satte tårtan i halsen av ditt inlägg.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman