Asus VS. Toshiba, laptop

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det var mkt datorrelaterat från mig nu.

En vän ska köpa sig en laptop då hennes HP som är en 6 år gammal har gjort sitt.

Max pris är ca. 5k. Skall användas till sånt tjejer gör på datorer, kolla på ginas hemsida och facebook.
Skämt åsido, inget avancerat användande men ska gärna hålla ett bra tag framöver.

Har absolut noll koll på laptops, finns det något märke man absolut bör undvika?

Har fått för mig att Toshiba gör fina laptops.

Kikade runt lite snabbt och fann dessa två.

Toshiba Satellite

samt en Asus burk

Asus K50IJ

Vad tros?

Mvh J

Toshiba = oerhört vekt byggt räppel, vi servar sådana härkar där jag jobbar. Asus gillar jag generellt (som gammal burkbyggare, baserat på deras moderkort) men vet nada om deras bärbara.

Däremot vet jag att Dell är skiten, med möjlighet till jäkligt rask 3-år-på-plats-service för en spottstyver (precis ovärderligt på en bärbar)...bra byggda burkar är det med (vi servar även dem).

/J

Last edited:
Toshiba = oerhört vekt byggt räppel, vi servar sådana härkar där jag jobbar. Asus gillar jag generellt (som gammal burkbyggare, baserat på deras moderkort) men vet nada om deras bärbara.

Däremot vet jag att Dell är skiten, med möjlighet till jäkligt rask 3-år-på-plats-service för en spottstyver (precis ovärderligt på en bärbar)...bra byggda burkar är det med (vi servar även dem).

/J

Allright, är lite sugen på Asusen.

Dell verkar jag inte hitta något vettigt i den prisklassen som är efterfrågad dock.

En sak till, medföljande OS får absolut inte vara Vista!

Var ju någon som postade en stor undersökning här för ett tag sedan. Asus var bäst i den, med ganska god marginal.

köpte en asus för ca 5mån efter mkt goda råd från SH:are. (4500kr har jag för mig) Är mkt nöjd. Dell är bra men svår att få en "OK" under 5000kr. Toshiba bärbara är njae. Säger iaf de som vet...

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2