Arlanda 27-28/8

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Ville bara meddela att dagens SMC-kurs på ATT var sjukt bra och rolig! :D

Suverän instruktör, bana, organisation och helrätt väder! :tummenupp

Regn på förmiddagen för att kyla av den värsta gasahysterin och sedan
sol, torr bana och full rulle! Perfekt kurvig bana för att inte behöva
skämma ut sig fullständigt på Transalpen. Nu blev man bara vändstekt
i ister på långrakan. (Svårt att matcha 300% mer HK rakt fram. :rolleyes:)
Men det togs igen i kurvorna....till fotpinnarna låg i och mina gamla
Michelin Sirac blev liksom trolldegiga av värmen.

Undrar om Michelin Pilot Power finns i 90/90-21. :va

Men det var bara att bita ihop och följa instruktörens instruktioner:
-"Om det stökar sig i kurvan vad skall ni göra då?"
-"Gasa! Aldrig slå av!"
-"Bra! Ut och kör nu!"


Och ser man på! Det funka! :tummenupp

Tack Lenny och SMC! :krama

/e
 
Last edited:
Den har ju fördel av att ha ca 2 meter bredare bana också. ;)

Precis.
På en sporthoj får man ju tunnelseende diReCt och
banan blir smal som Twiggy. Fort känns det också
eftersom man är så nära marken.

På en Transalp sitter man som en sjökapten högt
upp i himmel och allt känns långsamt och cool.

Därför gick det bra att steka VISSA sportisar. :D

Och hade jag hamnat i gruset skulle det inte varit
värre än om en riktig geggmoppe hamnat på E4.
-"Avåkning? Nänä, jag tröttnade bara på asfalten!" :rolleyes:

Perfekt hoj för ytterst dålig förlorare dock.
Det hade räckt att steka en sportis för att vara toknöjd. :tummenupp
På en sportis hade det räckt att en stekte mig för att jag skulle bli sur och ogin.
Dessutom hade jag absolut hamnat i gruset innan dagens slut. :crash

Men nu var ju detta ingen tävling, utan en kurs! (Till mig själv=:fatta!)

I'll be back! :yoparty

/e
 
Nya, fina däck på bara så steker du fler sporthojar. Du skulle bara veta hur fort vissa kan köra med sina Transor. ;)

Jag behöver definitivt gå vidare på steg 2 om det skall kunna gå fortare.
Min välväxta häck behöver hängas ut ordentligt!
I alla tycker fotpinnarna och hasplåten det. :D
(hasplasten rättare sagt.)

TT_A_1.jpg


TT_A_2.jpg


TT_A_3.jpg


Funderade på att ta bort hasplasten, men sedan ligger
ju avgasröret kloss bakom så det hjälper inte så mycket.

Det får bli steg 2 samt störtbågar och sedan toppbox på för ökad
förnedringsfaktor för de som jag eventuellt lyckas komma om. :tuttar

/e
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top