Arctic Cat med Harleymotor, sen när?

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Ja ni har väl knappast undgått reklamen?

Sen när slopade arctic cat sin motortillverkning och började stoppa in hd-klumpar istället? :D

I min barndom körde jag mycket Harley Davidson snöskoter, min kusin hade en:

harley-snowmobile.jpg

Det har gjorts modernare försök också, då som privata initiativ:

De kör väl sukizukimotorer? Är väl en Intrudermorot i den dära.

Kanske hade sugit i sig vatten under en tidigare runda så den inte går på alla cylindrar?

För ett antal år sedan såg jag någon om ett företag som planerade att bygga en snöskoter med en v-twin från S&S monterad långt fram med vevaxeln i färdriktningen och cylindrarna som stack upp genom huven. Ungefär som en Morgan 3-wheeler. På något konstigt vis tror jag inte den idén blev så mycket mer än bara en idé.

Kanske hade sugit i sig vatten under en tidigare runda så den inte går på alla cylindrar?

För ett antal år sedan såg jag någon om ett företag som planerade att bygga en snöskoter med en v-twin från S&S monterad långt fram med vevaxeln i färdriktningen och cylindrarna som stack upp genom huven. Ungefär som en Morgan 3-wheeler. På något konstigt vis tror jag inte den idén blev så mycket mer än bara en idé.

Vad skulle den tänkte fördelen ha varit med det, förutom att kunna marknadsföra sig mot HD-entusiaster? Om inte låter det ju onödigt att vara tvungen att ha en vinkelväxel, bara för att kunna montera motorn på ett visst sätt.

Vad skulle den tänkte fördelen ha varit med det, förutom att kunna marknadsföra sig mot HD-entusiaster? Om inte låter det ju onödigt att vara tvungen att ha en vinkelväxel, bara för att kunna montera motorn på ett visst sätt.

Men tänk vad underbar den skulle vara vid 20-30 minus med cylindrarna i fartvinden.

Tilla alla sörlänningar som inte vet hur en M8 låter:

Ja de var väl dit jag ville komma :hihi

För er övriga som inte förstod min enorma ironi då: Vem kom på idén att lägga ett jävla HD-flås ljud på en film med en 2t snöskoter?

Eller var det bara kontraironi ni övriga som skrev kanske? :rofl Jag är lite för ironisk för att förstå sånt :rofl

Last edited:

Ha få hjeem å skrruuv.

............För er övriga som inte förstod min enorma ironi då: Vem kom på idén att lägga ett jävla HD-flås ljud på en film med en 2t snöskoter?

...........:rofl

Varje filmbolag, reklamfilmare, TV-kanal med självaktning har ett gäng högt betalda gurus, det så kallade bullshit teamet.

Eftersom dom antagligen inte gör något som inte genererar intäkter så visar det egentligen bara hur "smarta" vi människor är.

Last edited:
Alla som nu har sett snöskoterfilmen med det "riktiga" ljudet här ovanför förstår varför reklamarna la på ett annat ljud.

På tal om uppstickande cylindrar. John-deere körde på det ett tag. Uppstod vissa problem då stekheta cylindrar blev översköljda av kall snö...

På tal om uppstickande cylindrar. John-deere körde på det ett tag. Uppstod vissa problem då stekheta cylindrar blev översköljda av kall snö...
Fartvindskylt var rätt vanligt i slutet av 70-talet, bl.a. hos John Deere och Arctic Cat men jag tror även några fler körde med det.

Jo precis för en hd låter ju verkligen vackert.... :zpy

Jo, jämfört med en variatordriven sak som går på samma varvtal hela tiden.

Jag bor vid en sjö med en skoterled på, och det finns inte en enda snöskoter som låter bra.

Fyrtaktarna låter i alla fall lite och det är ju bra, men bra låter dom inte.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park