arbetslös::suck!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nu bli man snart utan jobb...förmodligen senast efter sommarn.vad ska man då hitta på...finns ju inga jobb här i v-norrland, :( hu ska man ha råd o leva o äga hoj/hojar.
vet att de funkar o att andra klarar av det. man har a-kassa ett tag men fan! har aldrig tjänat under 12000(skattat) i hela mitt liv....man lever efter vad man tjänar.
hur gör ni eller har ni alla jobb?

Trist inte den lättaste regionen att hitta nytt jobb på antar ja.
Jag har aldrig varit arbetslös själv...jobb, jobb och jobb.
Ibland har man nästan önskat att man var arbetslös, men det är förmodligen inte roligt så länge, stålarmässigt inte så ballt...

Vad jobbar du med nu?

jo de e de...får ihop 9500...men som de e nu sitter jag med stadiga räkningar på 8 papp typ :rolleyes:
men dom ska minskas lite..bla flytta ihop med bruttan..sen får man väl se om man säljer cbr,n eller bilen men nå måste iväg o då e de lätt o ta sportisen för försäkringens skull...man skulle ju ha kvar motarden iaf. :)

ozeo skrev:
jo de e de...får ihop 9500...men som de e nu sitter jag med stadiga räkningar på 8 papp typ :rolleyes:
men dom ska minskas lite..bla flytta ihop med bruttan..sen får man väl se om man säljer cbr,n eller bilen men nå måste iväg o då e de lätt o ta sportisen för försäkringens skull...man skulle ju ha kvar motarden iaf. :)
Var jobbade du?o vad e din branch?F.d timråbo. :tummenupp

Sleipner skrev:
Trist inte den lättaste regionen att hitta nytt jobb på antar ja.
Jag har aldrig varit arbetslös själv...jobb, jobb och jobb.
Ibland har man nästan önskat att man var arbetslös, men det är förmodligen inte roligt så länge, stålarmässigt inte så ballt...

Vad jobbar du med nu?

jobbar på en fabrik....kubal...aluminium verk..har jobbat där i tre år konstant nu o lite annat innan.
dom har nedkärningar o ev stängning av hela fabriken inom ett par år.
dj*vla el satan...dom drar ju typ mest el i hela sverige men elbolagen har pressa priserna så mycke så de håller på att gå i stöpet. o staten vill inte gå in o sänka heller..dom äger väl lite vattenfall ha jag för mig.
vattenmagasinerna e överfulla men dom vill ändå höja tokmycket..
de bli :död för kubal

ktmjacke skrev:
Var jobbade du?o vad e din branch?F.d timråbo. :tummenupp

ser att du flyttat till huddinge...
tja finns ganskamycke jobb neröver..har jobbat i stockholmo förr o skulle säkert få igen men jag hatar stället!! :3freak vill inte flytta o ine veckopendla.

e mekaniker från skolan men jobbar gärna med nå annat :rolleyes:

Last edited:
Har också bott i Sundsvall i sju år, kört förbi dem fula skorstenarna några gånger. :) Har du räkningar på 8000 med CBR:en avställd? Med räkningar menar du exklusive mat antar jag och då blir det väl 9500 ungefär. Tufft men flyttar du ihop med tjejen blir det väl ungefär som förut så kan du lägga ner det här med jobb. :D

ozeo skrev:
jobbar på en fabrik....kubal...aluminium verk..har jobbat där i tre år konstant nu o lite annat innan.
dj*vla el satan...dom drar ju typ mest el i hela sverige
ozeo skrev:
Såg det på nyheterna för nån månad sedan tror jag då det var på tapeten med att klappa ihopa Barsebäck. Aluverken är ganska effektkrävande.
Men kanske det blir gott om jobb i Polen/Ryssland eller Danmark med att skyffla kol i pannan för att ombesörja våra framtida energibehov :rolleyes:

Det är bättre att flytta till Skåne än Stockholm :tummenupp om man nu ska flytta för jobbets skull :)

Vattenfall kanske företaget som knäcker svensk industri... Säkert jättebra om man tillverkar aluminium i något annat land för att sedan importera det. (Att utvinna aluminium ur bauxit ät extremt energikrävande..) :huvet

Hörde att Permobil skall nyanställa ca 10-20 pers. Dom har lokaler på Alnö och Timrå. Kan vara värt att kolla upp, tufft företag tycker jag.

Mvh

//D (Fd sundsvallian)

Jag skriver in mig på kurser hellre än att gå arbetslös. Skulle nog bli fruktansvärt rastlös av det.

ozeo skrev:
dj*vla el satan...dom drar ju typ mest el i hela sverige men elbolagen har pressa priserna så mycke så de håller på att gå i stöpet. o staten vill inte gå in o sänka heller..dom äger väl lite vattenfall ha jag för mig.
vattenmagasinerna e överfulla men dom vill ändå höja tokmycket..
de bli :död för kubal

ser att du flyttat till huddinge...
tja finns ganskamycke jobb neröver..har jobbat i stockholmo förr o skulle säkert få igen men jag hatar stället!! :3freak vill inte flytta o ine veckopendla.

e mekaniker från skolan men jobbar gärna med nå annat :rolleyes:
Aha,mitt första kneg som fjunig 17-åring var på kubal,eller gränges aluminium som det hette då.Fick va på katodfabriken som murare,då jag var ganska bitig för min ålder tror jag iaf.Sen var jag gjötsågare på gjuteriet ett tag oxå.Och på truckverkstan.

ktmjacke skrev:
Aha,mitt första kneg som fjunig 17-åring var på kubal,eller gränges aluminium som det hette då.Fick va på katodfabriken som murare,då jag var ganska bitig för min ålder tror jag iaf.Sen var jag gjötsågare på gjuteriet ett tag oxå.Och på truckverkstan.

kulit :)
jobbar i gjuteriet...
ser nog ganska annorlunda ut en när du jobbade där :rolleyes:

sandstream skrev:
Men om det inte finns några jobb så har du väl inte så mycket att välja på? :va

Håller med...väldigt många i Sverige som envisas med att bo kvar på samma ort och hoppas på att få jobb i regionen. Enda chansen är väl att starta eget, men då kommer man väl också inse hur svårt det är att driva ett sådant i en mindre köpstark stad/ort.

Jag flyttar lätt om jag har möjlighet för jobb på annan ort.

Fast killen är ju inte ens arbetslös ännu och har tjejen på orten. Klart han ska försöka få jobb där först om han trivs.

mb skrev:
Jag skriver in mig på kurser hellre än att gå arbetslös. Skulle nog bli fruktansvärt rastlös av det.

det är livet att vara arbetslös, aldrig har tiden gått så fort som nu och det är inte dumt då det är vinter.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back