Arbetskläder...

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Då mitt huvud står still efter en dag i skolbänken så behöver jag lite tips.
Alltid någon som brukar veta.

Jag vill hitta snygga och lämpliga kläder för oss på mitt jobb. Arbetar ute i hemtjänsten. Kommunen har bestämt att vi ska ha på oss gräsliga jeansvästar ala 80-talet. Vi vägrar.

Köpte nyligen en tröja med en tunika över på gina tricot.
Länk till plagget: http://www.ginatricot.com/se/#/product/1873
Tycker dom ser bra ut och är bekväma.

Tänkte om det kanske finns något liknande i just arbetskläder? Helst gärna med lite större fickor. Dock inte förkläde då man ofta knyter dom runt midjan.

Tips mottages.

Last edited:
Fristads är aldrig fel, per definition. Sen måste ni ha Taigas goretexställ också. Berätta för chefen att så är det bara. :fakta

Sedan återstår att komma på något att ha på jobbet också då... ;)

Jeansväst? Är den fransig, dekorerad med tusch och bäres i kombination med tuppkam är det OK. Om inte så måste man verkligen fundera på vem som haft otur när han/hon tänkte fram det.

Skall det vara unisex så går den gröna bort ganska rejält... undrar vad vårdtagarna föredrar, något som ser ut som en uniform så de vet att det är rätt folk som kommer eller vardagskläder så det inte känns så institutionellt?

Last edited:
Ja, hon verkade ju inte fatta att hon nyss skrivit det.

"Köpte nyligen en tröja med en tunika över på gina tricot.
Länk till plagget: http://www.ginatricot.com/se/#/product/1873

Vad kallar man just den gråa delen?"

Jaja, menade just om man kallade det något annat inom just arbetskläder. Förkläde ger tyvärr inte rätt sorters kläder utan endast sånt man knyter runt midjan. Namnet tunika finns väl inte direkt i arbetskläder eller?
Mest därför om det fanns något annat lämpligt namn som beskrev plagget jag visade på bilden.

Då vi är en hel del yngre personal så tar vi inte på oss vad som helst. Just sjukvårdskläderna går bort då dom ofta är av tunt material och påminner lite för mycket om sjukhus. Våra gamlingar tycker oftast inte om sjukhusvistelser.

Jag vill ha något som ser trevligt ut och är bekvämt att jobba i. Tycker om själva modellen på tröjan jag visade. Vi ska inte se ut som att vi arbetar på en instutition. Men frågan är om man kan hitta något sånt i arbetskläder? Kommunen lär tyvärr inte gå med på att vi handlar arbetskläder via Gina tricot.

Jackar har vi ordentliga som tur är, tyvärr inte sommar och vinterskor. Men det är sånt vi får slåss för också.
Men kläder att arbeta i skulle vara trevligt. Jag tycker inte att det är så fräscht att arbeta i sina vanliga vardagskläder.

Last edited:
Jaja, menade just om man kallade det något annat inom just arbetskläder. Förkläde ger tyvärr inte rätt sorters kläder utan endast sånt man knyter runt midjan. Namnet tunika finns väl inte direkt i arbetskläder eller?
Mest därför om det fanns något annat lämpligt namn som beskrev plagget jag visade på bilden.

Då vi är en hel del yngre personal så tar vi inte på oss vad som helst. Just sjukvårdskläderna går bort då dom ofta är av tunt material och påminner lite för mycket om sjukhus. Våra gamlingar tycker oftast inte om sjukhusvistelser.

Jag vill ha något som ser trevligt ut och är bekvämt att jobba i. Tycker om själva modellen på tröjan jag visade. Vi ska inte se ut som att vi arbetar på en instutition. Men frågan är om man kan hitta något sånt i arbetskläder? Kommunen lär tyvärr inte gå med på att vi handlar arbetskläder via Gina tricot.

Jackar har vi ordentliga som tur är, tyvärr inte sommar och vinterskor. Men det är sånt vi får slåss för också.
Men kläder att arbeta i skulle vara trevligt. Jag tycker inte att det är så fräscht att arbeta i sina vanliga vardagskläder.

http://www.billigaarbetsklader.se/default.aspx kanske?
ååh vart ju fel jag skulle länka till ett specifikt plagg!

Nu då! :mad:
http://www.billigaarbetsklader.se/ShowProduct.aspx?ProdID=1717&cat=560

Last edited:
Den typen som veterinärer brukar använda är kanon!
Mönstret gör att man inte lägger märke till fläckar bestående av blod, bajs eller liknande..

Sån skall jag tjöpa och ha när jag festar!

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back