Arashi hjul

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Hoj
Ducati 999S
Last edited:
Är dom lika bra som bromsskivorna som arashi säljer är det ett riktigt bra köp. Dom tillverkas på beställning finns som jag förstod inte färdiga.. had köpt direkt om dom passat på min hoj.

Det blir svårt att reklamera om du har dött i en fälgrelaterad olycka.

Och det blir enklare om du köper fälgar från en europeisk tillverkare?

Tror faktiskt att dom har mer kontroller under tillverkningen än kineserna , det mesta köpt från kinaland har havererat på ett eller annat sätt förr eller senare av allt jag köpt.
Sånt som håller en på vägen skulle jag aldrig fundera på att köpa därifrån som bromsprylar fälgar styrhöjare och liknande men såklart gör var och en som man själv vill .
Kan nämna ett par exempel , pw50 cylinderkitt gick 3timmar innan ringarna gick av , Xr650r gick bromsskivan under tio mil innan den slog sig av överhettning så billigt är inte alltid bra och fälgar hade jag garanterat inte köpt annat än märkes eller begagnat original

Last edited:
Säljaren tar säkert tillbaka hjulen men det är du som skall skicka tillbaka dem till Kina. Och du kan ju kolla vad det kostar hos PostNord....

Tror faktiskt att dom har mer kontroller under tillverkningen än kineserna , det mesta köpt från kinaland har havererat på ett eller annat sätt förr eller senare av allt jag köpt.
Sånt som håller en på vägen skulle jag aldrig fundera på att köpa därifrån som bromsprylar fälgar styrhöjare och liknande men såklart gör var och en som man själv vill .
Kan nämna ett par exempel , pw50 cylinderkitt gick 3timmar innan ringarna gick av , Xr650r gick bromsskivan under tio mil innan den slog sig av överhettning så billigt är inte alltid bra och fälgar hade jag garanterat inte köpt annat än märkes eller begagnat original

Men var det verkligen det diskussionen handlade om?

Magnesiumfälgar från en kines på ebay...?

Att springa hinderbana med en bristfälligt säkrad handgranat i fickan låter som en lika bra ide...

Men var det verkligen det diskussionen handlade om?

Ja du är ju rent av korkad om du ”tror” dom har samma kontroller på en billig kinesfälg som tex standardfälgar eller märkesfälgar som bst osv

Har du lust så köp ett par och testa eller lägg upp ett långtidstest då om du orkar leta upp ett :fyllisar
För priset får du ju dessutom en uppsättning orginafälgar på skroten vilket känns säkrare att åka på men alla väljer sätt att eventuellt syna diket på själv :banana

Last edited:
Ja du är ju rent av korkad om du ”tror” dom har samma kontroller på en billig kinesfälg som tex standardfälgar eller märkesfälgar som bst osv

Har du lust så köp ett par och testa eller lägg upp ett långtidstest då om du orkar leta upp ett :fyllisar
För priset får du ju dessutom en uppsättning orginafälgar på skroten vilket känns säkrare att åka på men alla väljer sätt att eventuellt syna diket på själv :banana

Var i mitt inlägg står det att jag tror det?

Jo, visst är jag enig med er. Ställde mest frågan för att se om någon sett några tester eller liknande.
Och original fälgar är absolut att föredra, men dom växer inte precis på träd. Har kontaktat alla skrotar i både Sverige och Norge och det är ingen som har. Finns ett par på eBay men det är renoveringsobjekt.

Så om det är någon som har original fälgar >13 så kan ni gärna skicka ett pm!

Jag har i alla fall valt att strunta i dessa fälgar, det är verkligen ingen som har köpt dessa fälgar och skrivit om dom. Bara teoretiker, precis som här. :näsblod

Nä. Men ett par nya magnesiumfälgar inklusive bromsskivor som kan säljas för under 6000 spänn är definitivt skit. Oavsett var de kommer ifrån.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti