Apropå Louis!

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
CBR600RR -08
Är det någon som vet hur Louis butikerna utbud ser ut i de olika butikerna i Hamburg. Deras Giga store ser ut att ligga centralt vilket skulle passa mig, men frågan är hur deras utbud av skinnställ ser ut här. Någon som vet?

Enl deras hemsida är just den största affären i hela tyskland.
Dom har playstation i barnhörnan och korvkiosk utanför.

I hamburg så har dom också en utförsäljningsbutik för kläder.
Från o med den 5 feb ,så har dom över 1000m2 som har öppet tis -lör
Den ligger bara meter ifrån Gigastoren.

Öppettider utförsäljningen.
Mo. Stängt
tis-fre 11.00 bis 19.00 Uhr
lör 10.00 bis 16.00 Uhr

Alltså har dom inte kläder där så ....sen ligger väl deras lager i närheten tror jag :va

Bifogat

• Louis.gif
    Louis.gif
    15.4 KB · Visningar: 93
Last edited:
Min tyska är minst sagt rostig men jag får intrycket att deras Mega store är större?

hej.
Jag har varit i både Mega store och Giga store
Tror det var så att mega store låg där lagret ligger så OM man vill så kan dem hämta på lagret och sånt. Sen har just den affären 2 dagar om året öppet på lagret med massa extrapris etc.
Giga store är en hyffsat stor affär, mycket mc saker, på nedanvåningen bara kläder och hjälmar och ställ och liknande.
På ovanvåningen finns tillbehör så som lås, tält etc etc.
Behöver du hjälp finns iallafall några försäljare som kan engelska och jag fick själv genombra service.
Bakom denna stora affär har de såna saker som är på utgång, finns få ex kvar av och även saker som lämnats tillbaka för mindre fel. Har även lite motorcyklar där.
Rakt över gatan finns en annan mc affär, ställ, hjälmar etc har dessa och när jag var där även några banhojar. Om du sen går något kvarter åt något av hållen (kommer tyvärr inte ihåg vilket) så ligger Polo-Motorrad där. Kan vara lite knivigt att hitta kanske, själv så gjorde vi så att en taxi chaufför fick köra och visa vägen, även han mycket hjälpsam.
I närheten av affären är det OMÖJLIGT att få plats. Dock är det en gammal gubbe som har ett inhängnat område som du får parkera på för 5 euro eller hur mycket det nu var.
Har du några andra frågor så bara ställ dem :tummenupp

Süderstrasseaffären stor, handlade där förra året. Som Lelles och MC-Varuhuset tillsammans i en butik.

Försökte ladda upp några bilder, men för stora...

Vad rekommenderar ni som varit på varuhusen och/eller beställt på nätet från Louis. Var är det störst chans att fynda (Restposten), via nätet eller i Hamburg?

Är det troligt att det kommer fler erbjudanden innan påsk eller kommer priserna öka?

begge skrev:
Vad rekommenderar ni som varit på varuhusen och/eller beställt på nätet från Louis. Var är det störst chans att fynda (Restposten), via nätet eller i Hamburg?

Är det troligt att det kommer fler erbjudanden innan påsk eller kommer priserna öka?

Alltid lättare att hitta kul saker när du väl är där. Jag själv rekommenderar ett besök då dem har mycket saker som är kul att bara gå och dra i när man väl är där, sen är det som sagt mc affärer i närheten också
:tummenupp

Butiken Süderstrasse är minst sagt stor.
Tillbehörsavd. på 2a våningen har däremot inte allting i lager.

Sen ligger där 1 eller 2 affärer till tvärs över gatan.

Affären på baksidan av Louis har massor av fynd. Läderpackväskor 99 kr, sjyst regnställ 70 kr, Held handskar halva priset, massor av udda hjälmar och skinnkläder till låga priser mm mm nog bäst att se på plats.

En länk till bilderna jag tog i affären:
Louis Hamburg

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup