Aprilia tar skamgrepp på riskokarna

Ja om det stämmer så lär det ju bli en Jäkla cykel! Synd att det inte finns några länkar, men det kommer väl.. För lat för att söka^^

Har sett smygbilder och skisser på den, kommer inte ihåg sajten nu.

Riktigt fet, liknar v4an en del men ännu fräckare design! :tummenupp

Tror det var 16.5 tums mag-fälgar orginal, mycket titan och magnesium motorkåpor.. :banana

Hmmm..........jag blev kontaktad av nått halvseriöst (trodde jag iaf) amerikanskt företag för ca ett år sedan ang ev kompressormatning av en RSV4. Slängde det i "junk-mail" direkt.....kanske inte var så smart iaf....:näsblod :gnissla :huvet :död

/J

Även om siffrorna inte är omöjliga så verkar det onekligen som ett skämt!
April April

Att V4'an klarar runt 1200cc i borrning har ju redan teknikerna på Aprilia talat om. Konstigt att dom stannat vid 1175cc, kanske ville de ha lite extra tjocklek på cylinderväggarna vid överladdning, det vill jag iaf.

/J

Så jävla lättlurade. Och vilket företag kan inte montera kompressor på en hoj och skrämma upp den i 500+ bhp om det skulle krävas.... fniss

jaja det är ju ganska uppenbarligen ett aprilskämt men helt seriöst så tror jag att en sån här hoj skulle funka jävligt bra på marknaden, sluta skämta och börja trolla säger jag! :tummenupp

Att V4'an klarar runt 1200cc i borrning har ju redan teknikerna på Aprilia talat om. Konstigt att dom stannat vid 1175cc, kanske ville de ha lite extra tjocklek på cylinderväggarna vid överladdning, det vill jag iaf.

/J

För er som är lite äldre som en annan som upplevt F1 på 80-talet innan turbo blev förbjudet kommer säkert ihåg BMWs F1 motorer som närmade sig ca 1000 hk / liter vid 4 bars laddtryck under kvalificerigngvarven. Under valig tävling drog man ned laddet till 3.8 bar och 900 hk ur 1500 kubik men vafan det var ju över 20 år sedan, utveclingen har ju gått frammåt sedan dess.

Mycket har hänt sedan dess och material och motorstyrning är så mycket bättre så över 1000 hk i 1200 kubik MC måste ju vara enkelt, körbarheten är ju en annan fråga då ......

Last edited:
Som motvikt till alla aprilliaskämt hittade jag lite data från förr som inger djup respekt..... 5.5 bar ladd och 1300 hk ur 1500 kubik :Bugar:Bugar:Bugar

Undrar hur det vore på en sporthoj :va

bloc4-61.gif

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back