Aprilia SXV 550-fråga

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Halloj.
Ni som har lite koll,vad vet ni om den ?
Börjar bli sjukt sugen på en SM,men det är ju en djungel att välja hoj.
Hur hållbar är en tocken däringa apparat ?

( har tyvärr rätt så dassiga erfarenheter av reservdels-hanteringen av Aprilia )

hellre en ball hoj som står,än en ful som går,verkar vara deras motto:tungan

förslag ?

tack på förhand

Last edited:
Inte heller någon erfarenhet, men en såpass ny å dyr hoj oxå, sen kanske svårt med reservdelar kanske inte är någon höjdare, om man inte tävlar å är på så hög nivå. Men det är helt enkelt vad jag tror.

fLedLik skrev:
2447987 Inte heller någon erfarenhet, men en såpass ny å dyr hoj oxå, sen kanske svårt med reservdelar kanske inte är någon höjdare, om man inte tävlar å är på så hög nivå. Men det är helt enkelt vad jag tror.
nä,det ska ju va lite vardags-bus bara,men man vill ju inte åka utefter busslinjerna hela tiden.
så man tar sig hem,alltså :)

sportbike skrev:
2447998 nä,det ska ju va lite vardags-bus bara,men man vill ju inte åka utefter busslinjerna hela tiden.
så man tar sig hem,alltså :)

Hur mycket är du villig att lägga ut på en SM då?

Aprilias ligger på närmare 100 000:-

fLedLik skrev:
2448010 Hur mycket är du villig att lägga ut på en SM då?

Aprilias ligger på närmare 100 000:-
well,det kan låta lite illa,men pengar är inte problemet,snarare dritsäkerhet o hanterbarhet.
SM-forumet består ju till stor del av rasare motorer o täta service-frågor.
man kanske tröttnar på att skruva.
köper en ny hoj isf,men har inte en susning om vad jag ska välja,alla märken har ju sina fans.

sportbike skrev:
2448021 well,det kan låta lite illa,men pengar är inte problemet,snarare dritsäkerhet o hanterbarhet.
SM-forumet består ju till stor del av rasare motorer o täta service-frågor.
man kanske tröttnar på att skruva.
köper en ny hoj isf,men har inte en susning om vad jag ska välja,alla märken har ju sina fans.
Tar och predikar för Yamaha som vanligt. :) Köp en Yamaha wr450. Skaffa motardhjul. Lämna in dämparna till en stötdämparfirma som motardkittar dom. Byt till annan frambroms. Vipps så har du en av marknadens smidigaste race-hojar med GARANTERAT bästa driftsäkerheten och med bäst service-intervaller.

supermoppe skrev:
2448123 Tar och predikar för Yamaha som vanligt. :) Köp en Yamaha wr450. Skaffa motardhjul. Lämna in dämparna till en stötdämparfirma som motardkittar dom. Byt till annan frambroms. Vipps så har du en av marknadens smidigaste race-hojar med GARANTERAT bästa driftsäkerheten och med bäst service-intervaller.

elle köp Lennartssons hoj som är färdigkittad

http://www.johanlennartsson.com/images/tillsalu/motardstor.jpg

Bifogat

• IMG_4975.jpg
    IMG_4975.jpg
    49.9 KB · Visningar: 92
Last edited:
va på Tuvängen förra lördagen när Jimmy-pojken dök upp med sin Yamma.
ruskigt ball hoj.

supermoppe skrev:
2448553 Ska du köra gata, bana eller både och?
Hade nog tänkt mig åka mest gata,men efter ett par bandagar insåg jag hur jävla kul alla sm-åkare hade,så då blir det isf så mycke banåka det bara går.

sportbike skrev:
2448569 Hade nog tänkt mig åka mest gata,men efter ett par bandagar insåg jag hur jävla kul alla sm-åkare hade,så då blir det isf så mycke banåka det bara går.
Har blivit likadant för mig, blir bara mer och mer bana (mest gokartbanor) men nästa år blir det till att börja träna så ofta som budgeten tillåter på motardbanan i Örebro. Men gatan ger jag inte upp i första taget och tycker WR:n passar klockrent till mina behov. :tummenupp :)

*/ ?>
Back