Hur gör ni när ni har tagit bort strypningen efter 100mil eller va de nu är? De är ju 13kw från fabrik = billigare försäkring. Men ska man inte registrera om hojen när man har tagit bort strypningen? Den är väl olaglig om man inte gör de? Är de inte samma som att ta bort strypningen från tex en r6 (reggad 25kw) och köra med full effekt?
edit:
Frågan är om försäkringsbolaget kollar kollar om pluggen är borta om man skulle krascha. Jag har sökt lite på blocket och hittat en del regnummer till svx 550 och skriver man in nummerna på fordonsuppgifter på transportstyrelsens hemsida så är alla reggade med 13-15 kw, är de någon som bryr sig att registrera om hojen?
Är försäkringsbolagen/polisen medvetna att den är strypt från fabrik? Hade de varit en moped så hade de garanterat kollat om pluggen är kvar men nu är de en tung mc så frågan är om de ens tänker på att man kan dra en plugg.
Annars så skulle ju en kille som har begränsat A-kort kunnat köra denna ostrypt med 15kw på pappret.
edit:
Frågan är om försäkringsbolaget kollar kollar om pluggen är borta om man skulle krascha. Jag har sökt lite på blocket och hittat en del regnummer till svx 550 och skriver man in nummerna på fordonsuppgifter på transportstyrelsens hemsida så är alla reggade med 13-15 kw, är de någon som bryr sig att registrera om hojen?
Är försäkringsbolagen/polisen medvetna att den är strypt från fabrik? Hade de varit en moped så hade de garanterat kollat om pluggen är kvar men nu är de en tung mc så frågan är om de ens tänker på att man kan dra en plugg.
Annars så skulle ju en kille som har begränsat A-kort kunnat köra denna ostrypt med 15kw på pappret.
Last edited: