Aprilia RS125 eller CR125

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Vilken av dem skulle du valt samt vilken av dem är snabbare?

Aprilian för mig utan tvekan :hihi
 
Nää, det går nog inte...

Tänkte väl mest inom prestandan och motorkaraktär.

Croc, ser att du har CR125 91... Hur många hk har din och storebrorsan CR250 91?
 
Last edited:
Bojje skrev:
Nää, det går nog inte...

Tänkte väl mest inom prestandan och motorkaraktär.

Croc, ser att du har CR125 91... Hur många hk har din och storebrorsan CR250 91?
Det är ju en helt annan motor med helt annat vrid osv. Går inte att jämföra. Man vill ju ha ut helt olika saker ur de motorerna...... inga ball att ligga i 160 med i CR tex...
 
Bojje skrev:
Nää, det går nog inte...

Tänkte väl mest inom prestandan och motorkaraktär.

Croc, ser att du har CR125 91... Hur många hk har din och storebrorsan CR250 91?

Crocs CR är en cross för bana.

Den har väl runt 35 hk.
 
gringoo skrev:
Det är ju en helt annan motor med helt annat vrid osv. Går inte att jämföra, men om det är hästar du är ute efter så tror ja du kan få ut mer ur RS.


Jomen sen är ju RS 10 år nyare, det har hänt mycket med motorutvecklingen på den tiden.
 
Min CR har 35 pollar orginal (lite mer nu :hihi) och de nyaste tror jag ligger på 45 pollar. 250 ligger väl på 55-60?
 
:notme

det som är intresant är ju vad man får ut på driven, och inte på vevaxeln.
samma sak är det ju med uppskattade hk:s
en mc har ju inte samma effektförlust i rörliga delar som en bil, men det finns ändå en effektförlust.
:va


:) :D :tungan :banana :gnissla
 
cRoC skrev:
Min CR har 35 pollar orginal (lite mer nu :hihi) och de nyaste tror jag ligger på 45 pollar. 250 ligger väl på 55-60?

Nja....Man brukar säga att en ny bänkad 125a har ca 38hk+-2hk
och en 250 ca 47hk+-2hk..men vridet är ganska mycket mer som sagt..

att en 250 skulle ha ca 60hk är ganska önsketänkande.. :tungan

Men jag har väll fått upp min 125 i ca 160km/h om inte snabbare...(orginal drevning 12-49, jag har satt på 13 - 39....där har ni förklaringen) mätt med en laguna..Som jag antar borde stämma någolunda
 
bike eller några hade ju testat och bänkat 125orna , dom hade ca 30 hk på bakhjulet allihoppa...
 
shoik skrev:
:notme

det som är intresant är ju vad man får ut på driven, och inte på vevaxeln.
samma sak är det ju med uppskattade hk:s
en mc har ju inte samma effektförlust i rörliga delar som en bil, men det finns ändå en effektförlust.
:va
Man brukar ränka med ungefär 13% effektförlust.
 
tycon1 skrev:
Nja....Man brukar säga att en ny bänkad 125a har ca 38hk+-2hk
och en 250 ca 47hk+-2hk..men vridet är ganska mycket mer som sagt..

att en 250 skulle ha ca 60hk är ganska önsketänkande.. :tungan

Men jag har väll fått upp min 125 i ca 160km/h om inte snabbare...(orginal drevning 12-49, jag har satt på 13 - 39....där har ni förklaringen) mätt med en laguna..Som jag antar borde stämma någolunda

Jag går på vad fabriken uppger, som vanligt är det ju lite överdrivet, men jag har inga andra siffror. Med tanke på att de ger ut 45 hk på en 125a lät 55-60 vettigt på en 250, fast egentligen är ju det vad man får ut av en 500 på slangen.
 
marcus_136 skrev:
bike eller några hade ju testat och bänkat 125orna , dom hade ca 30 hk på bakhjulet allihoppa...

Åfan..Har missat det testet! Men logiskt verkar det iaf!
Det är nästan så att man skrattar när folk sitter med sinna TZR och säger att dom har ca 26hk som det står i pappret..*host 16-17 på sin höjd host*
 
tycon1 skrev:
Åfan..Har missat det testet! Men logiskt verkar det iaf!
Det är nästan så att man skrattar när folk sitter med sinna TZR och säger att dom har ca 26hk som det står i pappret..*host 16-17 på sin höjd host*

Och din dundermoppe har 300 på bakhjulet eller? Det är nog inte fantasi när jag säger runt 20 på bakhjulet på TZRen.
 
cRoC skrev:
Och din dundermoppe har 300 på bakhjulet eller? Det är nog inte fantasi när jag säger runt 20 på bakhjulet på TZRen.


TZR:en har väl 28-29 hk i motorn ostrypt? :va
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top