Aprilia RS125 dör av sig själv

Moe125

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
02, aprilia 125
Den kmr alltid igång när den har fått stå ett tag men jag vågar inte använda den för den dör om jag gör ngt litet misstag, och sen får jag itne igång den igen på ungeför 30 - 45 min. så kan jag ju inte ha de förståss... misstaget jag gjorde för 10 min sedan utanför huset va att jag stannade och den började puttra segare å segare på tomgången, ovanligt segt så jag trodde den skulle dö. och då tog jag i choken för att ge den mer bensin och ändå dog den, sen fick jag itne igång den sen. och den blurrade inte heller, precis som om den fick för mycket bensin, men kan de ändå va att den fick för mkt ?

behöver verkligen hjälp:rolleyes: :confused:

Låt som att den är tokfel inställd, då antingen som Mr Helmut säger, igensatt luftfilter, eller att någon fipplat med luft/bränsle... och den surar igen till slut på tomgång.

luftfiltret är så rent så. men däremot så hade jag en kille som meckar mkt med motorcyklar, och han fixade ltie med bensinintaget osv för att den skulle starta lättare och att man kan gasa rejält. för innan så dog den om jag gasade för mkt. men de är nog så att den itne är helt rätt fotfarande då... ngt annat de kan bero på ?

Tack för svaren:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...