Aprilia RS original, hur går den?

• Thread starter Thread starter simonnr22
  • Start date Start date

simonnr22

Guest
Heej... skall köpa min 125-mc snart. Men undrar ifall tex Aprilia RS som e snygg och verkar vara ett bra val.. Men hur är det med prestandan? går den bra stryp och original med 11kw och sina 15hp?

tacktack

Ok.. men vad gör dom i toppfart ungefär och vad gör den 0-100 km/h på?

strypt är den ju sämst...
0-100 ostrypt kanske 6+ sek
toppfart kanske 170...

Strypt gör den kanske 120 om en det...
0-100 kasnke 13-15??

Om du ska köra strypt så är det nog ingen hoj för dig då är det nog bättre om du köper en CBR den slår en strypt aprilia iaf...

Last edited:
kolla mitt inlägg igen

jaajo men de vart ju ostrypt. jag undrar hur den är när man köper den. alltså orginal 0-100 och toppfart kan du svara på de då? :)

hahah sry nu klantade jag till det totalt.. tack för svaret... jag e lite flummig nu efter skolan

xD

hahah sry nu klantade jag till det totalt.. tack för svaret... jag e lite flummig nu efter skolan

xD

Last edited:
jaajo men de vart ju ostrypt. jag undrar hur den är när man köper den. alltså orginal 0-100 och toppfart kan du svara på de då? :)

xD

xD

Lungt

Körde min strypt, dock utan trottelstoppet, ett tag. Gick väl okej. Sedan rykte CDI-strypningen och det blev en helt annan cykel. Nu toppar den runt 135-140, accar bra mycket bättre än innan i vilket fall.

:)

Men för att få en 125cc att gå bra är det ända man kan göra egentligen att ta bort strypingen? Om man bara byter till ett effektrör och kör resten orginal, går den bra då eller är det strypningen som gäller för att få effekt?

Körde min strypt, dock utan trottelstoppet, ett tag. Gick väl okej. Sedan rykte CDI-strypningen och det blev en helt annan cykel. Nu toppar den runt 135-140, accar bra mycket bättre än innan i vilket fall.

ok tack:)

Last edited:
2943211 :)

Men för att få en 125cc att gå bra är det ända man kan göra egentligen att ta bort strypingen? Om man bara byter till ett effektrör och kör resten orginal, går den bra då eller är det strypningen som gäller för att få effekt?

ok tack:)
Jaaaa! Strypningen måste bort annars kan du lika bra köra moppe.

2943168 jaajo men de vart ju ostrypt. jag undrar hur den är när man köper den. alltså orginal 0-100 och toppfart kan du svara på de då? :)

xD

xD
0-100 kmh på en 6-7 sek. Den toppar runt 160 kmh. Givetvis orginal.

Köp en RS och kör ostrypt... Du minskar fan tillochmed bensinförbrukningen då... om du nu inte drar på för fullt...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti