Aprilia rs 250

• Thread starter Thread starter Ea
  • Start date Start date

Ea

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Honda Hornet 600
Nån som vet några sajter med tillbehör, reservdelar, trim, mm till Rs 250?

Dessa säljer lite delar, trim har jag ingen koll på.

Staro racing
Sedan finns ipermotor.. men deras sida verkar stängd för stunden..

Hoppas det hjälper till.

/Anders

Ea skrev:

Ea skrev:

Jo det finns grejer till RS-250, men det är ingen stor marknad så att hitta saker till din hoj hos en handlare o att det finns på hylla är mkt svårt.
Vad söker du mer specifikt?
Det finns en del "superstreetkit" i omlopp till din hoj= racepipor, tändbox, mm. De är nog billiga dessutom. Sen kan du ju välja att köpa moderna grejor såsom ARROWpipor-04 modellen för sisådär en 8000:- o preppa cylindrarna därefter för lika mkt. per styck.
Jaa dt klart det blir en jävla fjong i grejorna men e det värt det? ska du tävla?
Kom ihåg att det e en rätt så känslig motor från början oe börjar man greja med den så kommer det nog bli rätt många timmar i garaget.
/E

Starol har en hel del på hyllan. Iaf under racesäsong. Det körs ju en del med dessa hojjar i SP250.
Så standardprylar hittar man ganska lätt. Åtminståne sånt som slits mycket av varje säsong.

/Anders

Ernst skrev:

Jo det finns grejer till RS-250, men det är ingen stor marknad så att hitta saker till din hoj hos en handlare o att det finns på hylla är mkt svårt.
Vad söker du mer specifikt?
Det finns en del "superstreetkit" i omlopp till din hoj= racepipor, tändbox, mm. De är nog billiga dessutom. Sen kan du ju välja att köpa moderna grejor såsom ARROWpipor-04 modellen för sisådär en 8000:- o preppa cylindrarna därefter för lika mkt. per styck.
Jaa dt klart det blir en jävla fjong i grejorna men e det värt det? ska du tävla?
Kom ihåg att det e en rätt så känslig motor från början oe börjar man greja med den så kommer det nog bli rätt många timmar i garaget.
/E

Finns mycket info på www.apriliaforum.com om trim o.d.

Jag handlar delar från Starol Racing och får bra service och snabba leveranser. Nya avgasportarna beställde jag från Tyskland (omgjorda för att hålla bättre). K&K-Racing m.fl. har kraschkåpor och sådana tillbehör.

Jag handlar delar från Starol Racing och får bra service och snabba leveranser. Nya avgasportarna beställde jag från Tyskland (omgjorda för att hålla bättre). K&K-Racing m.fl. har kraschkåpor och sådana tillbehör.[/QUOTE]

Hur kan man veta att avgasportarna e kassa innan skiten rasar helt..
Jag har en gammal sliten -95 med trimm dämpare lättade stakar samt några andra kolvar som visst skulle vara bättre än orginal. Men delar som typ fotpinne hållare, fotpinnar ,växelförare går att hitta biligare samt BRA service. (Ni ska ju inte tro att han har lagt skiten lr så) ... Oves Motor har jag beställt från nu och det é fan ett RÅN 2000:- för 1 fotpinnefäste med 1 pinne samt 1 växelförare. plus att det skulle ta en vecka att få skiten. VISST nu på lördag är vi inne på den 6 veckan. *Trött*

Ea skrev:
Jag handlar delar från Starol Racing och får bra service och snabba leveranser. Nya avgasportarna beställde jag från Tyskland (omgjorda för att hålla bättre). K&K-Racing m.fl. har kraschkåpor och sådana tillbehör.

Hur kan man veta att avgasportarna e kassa innan skiten rasar helt..
Jag har en gammal sliten -95 med trimm dämpare lättade stakar samt några andra kolvar som visst skulle vara bättre än orginal. Men delar som typ fotpinne hållare, fotpinnar ,växelförare går att hitta biligare samt BRA service. (Ni ska ju inte tro att han har lagt skiten lr så) ... Oves Motor har jag beställt från nu och det é fan ett RÅN 2000:- för 1 fotpinnefäste med 1 pinne samt 1 växelförare. plus att det skulle ta en vecka att få skiten. VISST nu på lördag är vi inne på den 6 veckan. *Trött*[/QUOTE]
:fyllisar
Avgasportarna går inte att på förhand se om dom snart ska paja, men när dom gör det så ramlar en del av porten ner i cyl. o då blir det 10ggr så mkt meka o 5ggr dyrare än om den "bara" gått av o legat kvar i portfacket. det finns folk som tillverkar portar av annat mtrl än aprilias jävla slaggfjuppar! :mad: asså jag vet exempel på hojar som gått 50 mil!! ...pang trasig & 4000:- i repdelar+jobb.
så e du skraj kräng aset annars stek alla wannabes på R1or o annat piss när du e på banan o lajjar :yoparty

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti