Aprilia rs 125 (tyskimport)

Kratz

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Boden
Hoj
Aprilia RS 125 -00 (tror jag)
Tjenare, nu är det så att jag förmodligen har en ny hoj på G som snart kommer att finnas i mitt garage om jag bara får veta lite om den.

Det är en tyskimport men svenskreggad Aprilia RS 125 -02a.

Är det något speciellt bra/dåligt med tyskimport?

Jag tänkte ge 17300 för den men då är kåporna repig + att det saknas en backspegel.
Är den värd pengarna ?

Och sen, hur är prestandan i dom är dom enormt slöa på låga varv ?

Hur stor är dom i jämförelse med en t.ex r6a ?

Tack på förhand.
 
17500 lät extremt billigt. Många av rs:arna är tyskimport. Så de är nog inga problem med de, har själv en import fast en 98. och jag gav mer än du kommer ge för min.
 
Lånar tråden lite, om man importerar en ny Aprilia från deutsch, tjänar man också på de då ?
 
erikjönsson skrev:
Lånar tråden lite, om man importerar en ny Aprilia från deutsch, tjänar man också på de då ?


Det beror på om du får den till ett bra pris. Sen ska du räkna med ungefär 3.800( tror jag det va) för att få den inreggad. Men tänk på att det är mycket jobb med att åka ner till Tyskland för nått som inte du inte är helt 100% på att köpa.
 
erikjönsson skrev:
Lånar tråden lite, om man importerar en ny Aprilia från deutsch, tjänar man också på de då ?

krav på minst 6 månader gammal och 600 mil annars 25% moms osv

ca 2000kr kostar en vanlig inreggning

Kan räkna med kostnader på ca 5000kr för att hämta en cykel
 
Är grymt sugen på en ny Aprilia RS 125 från tyskland men jag pallar inte skatt o moms..va ska man göra :rolleyes:
 
Kratz skrev:
Tjenare, nu är det så att jag förmodligen har en ny hoj på G som snart kommer att finnas i mitt garage om jag bara får veta lite om den.

Det är en tyskimport men svenskreggad Aprilia RS 125 -02a.

Är det något speciellt bra/dåligt med tyskimport?

Jag tänkte ge 17300 för den men då är kåporna repig + att det saknas en backspegel.
Är den värd pengarna ?

Och sen, hur är prestandan i dom är dom enormt slöa på låga varv ?

Hur stor är dom i jämförelse med en t.ex r6a ?

Tack på förhand.




Jag tycker det låter dyrt för en 02 med repiga kåper... kolla upp priset på ett kåpset och sedan om den kanske har repror på ram osv...

Koskela skrev:
Jag tycker det låter dyrt för en 02 med repiga kåper... kolla upp priset på ett kåpset och sedan om den kanske har repror på ram osv...

Glömde tillägga... Vet om du menar en r6 men om det nu är det :kocko så kan du knappast gemföra en rs125 med en r6
 
Koskela skrev:
Jag tycker det låter dyrt för en 02 med repiga kåper... kolla upp priset på ett kåpset och sedan om den kanske har repror på ram osv...



Glömde tillägga... Vet om du menar en r6 men om det nu är det :kocko så kan du knappast gemföra en rs125 med en r6
Man kan väll visst jämföra en R6 med en Rs i storlek...rs:en är väll lite mindre men inte mycket...lite smalare tank osv...Han skulle ju inte jämföra prestandan fattaru väll!!!
 
zpeppy skrev:
Man kan väll visst jämföra en R6 med en Rs i storlek...rs:en är väll lite mindre men inte mycket...lite smalare tank osv...Han skulle ju inte jämföra prestandan fattaru väll!!!

Jag kontrar med att det finns alltid de som ska köpa en 125 som tar 600 osv...Och de ska trimmas och det ska drevas osv. Man blir ju fundersam i 125 forumet! :tungan
 
Kratz skrev:
Tjenare, nu är det så att jag förmodligen har en ny hoj på G som snart kommer att finnas i mitt garage om jag bara får veta lite om den.

Det är en tyskimport men svenskreggad Aprilia RS 125 -02a.

Är det något speciellt bra/dåligt med tyskimport?

Jag tänkte ge 17300 för den men då är kåporna repig + att det saknas en backspegel.
Är den värd pengarna ?

Och sen, hur är prestandan i dom är dom enormt slöa på låga varv ?

Hur stor är dom i jämförelse med en t.ex r6a ?

Tack på förhand.

17300 är riktigt billigt. Sen vet jag inte om kåporna är så pass repade att man måste köpa nya eller något liknande. Är det endast kosmetiska brister så är det fan att köpa direkt. Även om kolven/cylindern måste bytas i värsta fall så landar allt på ett ganska hyggligt pris. Men kör den, och gasa verkligen ur den så märker du om allt är som det ska vara.

Jag sålde min för 24 som jag importerade från Tyskland. Aprilia RS 125 -99.
 
Okej, skrev fel det är en -00 men jag tycker ändå priset verkar vara rätt okej.

Det är endast repor på dom så man kan väll lacka om fast personligen är jag inte speciellt brydd när jag vet att som jag kör kommer reporna komma dit rätt fort hur som helst.
 
Kratz skrev:
Okej, skrev fel det är en -00 men jag tycker ändå priset verkar vara rätt okej.

Det är endast repor på dom så man kan väll lacka om fast personligen är jag inte speciellt brydd när jag vet att som jag kör kommer reporna komma dit rätt fort hur som helst.

Köp den då, utan tvekan.
 
Kratz skrev:
Okej, skrev fel det är en -00 men jag tycker ändå priset verkar vara rätt okej.

Det är endast repor på dom så man kan väll lacka om fast personligen är jag inte speciellt brydd när jag vet att som jag kör kommer reporna komma dit rätt fort hur som helst.


Är du säker på att det är en 00a. För jag har för mig att dom oftast har årsmodel = första registreringsdagen.
 
seyou skrev:
Det beror på om du får den till ett bra pris. Sen ska du räkna med ungefär 3.800( tror jag det va) för att få den inreggad. Men tänk på att det är mycket jobb med att åka ner till Tyskland för nått som inte du inte är helt 100% på att köpa.
Äsch, så farligt jobb tycker jag inte att det är..har du bara någon som kan köra dig ner är det lugnt. Behöver ju inte mer än en helg för att köpa hojen i Tyskland.

Sen "erikjönsson", ja, du kan tjäna en hel del på att köpa hojen ny i Tyskland. Surfa runt lite på mobile.de så får du ju en bra uppfattning på vad priserna ligger på i Tyskland.

Köpte min Aprilia Tuono 125 i tyskland, ny. Och efter reggning, skatt osv. landade priset på 35.000 kr. I mina ögon var detta ett väldigt bra pris, och det var defenetivt värt att dra ner till Tyskland för att köpa den.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top