aprilia rs 125 råd om tuning

pusinato

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2003
Hoj
aprilia rs 125
hej har köpt en aprilia rs 125 ostrypt enligt papprena ialla fall men den drar ej som man skulle i alla fall så jag undrar om någon vet någon bra sätt att höja effekten lite till så att mc rör lite snabbare på sig.
har en spärr eller liknande på runt 5-600 o varv måste varva ner för att snabbt acc annars kan det ta ett par irriterrande sekunder.
så jag skulle vilja hoppa över den proceduren så att den ej hakar upp sig om det går tacksam om ni skriver fabrikat kort sagt allt möjligt som kan vara till min hjälp. jag tackar ödmjukast för hjälpen

pusinato skrev:
hej har köpt en aprilia rs 125 ostrypt enligt papprena ialla fall men den drar ej som man skulle i alla fall så jag undrar om någon vet någon bra sätt att höja effekten lite till så att mc rör lite snabbare på sig.
har en spärr eller liknande på runt 5-600 o varv måste varva ner för att snabbt acc annars kan det ta ett par irriterrande sekunder.
så jag skulle vilja hoppa över den proceduren så att den ej hakar upp sig om det går tacksam om ni skriver fabrikat kort sagt allt möjligt som kan vara till min hjälp. jag tackar ödmjukast för hjälpen

det sitter en strypning i cdi-boxen, klipper du av den går den som den ska mellan 5-6000varv....PMa atlantiz för mer info

det var en tråd om detta uppe för bara någon dag sen... prova sök lite!

Annars kan jag tipsa om att söka på bikes forum... där har jag skrivigt ganska utförligt om vad som ska göras... klarar du dig inte på de instruktionerna är det bara att fråga!

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back