Aprilia RS 125, Bensin problem

Wolfenstein

Ny medlem
Gick med
18 May 2005
Hoj
Aprilia RS 125 FP 2004
Hej

Jag har lite problem med min tank. Jag kan inte köra på huvudtanken utan hela tiden på reservtanken. Inte så kul fall man skulle få soppatorsk vilket som har hänt. (blev inte så långt att putta mc till en mack, som tur var)

Undrar om nån vet var felet kan vara.
Jag har lämnat in den på service, men tror ni att den har funkat efteråt? nee :huvet

Så nu funderar jag på att ta det i egna händer.

Mvh/ Uffe

Kanske lite OT men jag fick bensinstopp 3.5 km från macken :huvet
Det berodde dock inte på hojen utan på att jag var lat och tänkte, jag tankar när jag kommer fram istället :tungan
Det vara bara att börja gå...

Wolfenstein skrev:
Hej

Jag har lite problem med min tank. Jag kan inte köra på huvudtanken utan hela tiden på reservtanken. Inte så kul fall man skulle få soppatorsk vilket som har hänt. (blev inte så långt att putta mc till en mack, som tur var)

Jag har lämnat in den på service, men tror ni att den har funkat efteråt? nee :huvet

Mvh/ Uffe

Det är inget man åtgärdar på en service, antar att du inte ens sa till eller??? hehe

skurva loss kranen och kolla filtrena m.m. så hittar du det ganska fort, eventuellt köp en ny kran...

shoik skrev:
Det är inget man åtgärdar på en service, antar att du inte ens sa till eller??? hehe

skurva loss kranen och kolla filtrena m.m. så hittar du det ganska fort, eventuellt köp en ny kran...
filtret i tanken går ju både till reserv och normal.. Skruva loss bensinkranen och blås rent allt med tryckluft ska du se.. antar att det är själva slangen till normalen som har täpts igen.. eventuellt byt filter.

philsson skrev:
filtret i tanken går ju både till reserv och normal.. Skruva loss bensinkranen och blås rent allt med tryckluft ska du se.. antar att det är själva slangen till normalen som har täpts igen.. eventuellt byt filter.

Det finns två snablar i tanken som tar upp bensin en till reserv och en till vanlig är väll säkert så enkelt att det sitter skit i det ena filtret:)

Wolfenstein skrev:
Hej

Mvh/ Uffe

Antagligen så har det övre av de två Bensinfiltren i tanken täppts igen av någon anledning. Ta lös det och rengör, ev. byt.

Alltså "inte reserv" filtret på bilden..

Bifogat

• beskrivning.JPG
    beskrivning.JPG
    20.8 KB · Visningar: 52
Tegenfeldt skrev:
Antagligen så har det övre av de två Bensinfiltren i tanken täppts igen av någon anledning. Ta lös det och rengör, ev. byt.

Alltså "inte reserv" filtret på bilden..

Provar att få upp bilden igen..

Edit: Nu är den uppe!

Bifogat

• beskrivning.JPG
    beskrivning.JPG
    20.8 KB · Visningar: 57
Last edited:
Testa kolla upp själva bensinkranen, jag hade problem med min förra nsr då jag inte kunde åka på reserv så när soppan tog slut så var det slut. Tog isär kranen och ordnade så kunde jag köra på min reserv sedan. Eller så kan det vara något som några andra nämnt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT