Aprilia pipa ??

freddo77

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
990 SM
Tja har en mille R-03 har problem att välja lite avgassystem till hojen vill ju ha ett gött sound men till ett bra pris... Tänkte be om hjälp av er där ute !?:va

Yoshimura är det ända rätta till singel systemet till Millen.....hade det funnits till 04-> med dubbel system så hade jag lätt köpt det.

Skönare ljud finns inte....mullrigt och vast v60 twin ljud när man kommer upp i varv.

Har ju ett Yoshi i kolfiber på nu men det har liksom klämts sönder o det läcker tyvärr :huvet . Men kompisen har en Devilpipa på o det låter gött men vill ju faan inte ha samma som honom ! Fortfarande vilsen någon annan som har några tips...

Last edited:
Hade du frågat för några månader sedan så kunde du fått en originalpipa av mej att experimentera med. Den var som ny men ingen ville ha den, så den åkte i metallcontainern på återvinningen...

Skulle ju inte blivit lättare, men sågar man upp den och rensar på några kilo av innanmätet så skulle den kanske kunna låta gott.

Har ju ett Yoshi system i kolfiber på nu men det har liksom klämts sönder o det läcker tyvärr :huvet . Men kompisen har en Devilpipa på o det låter gött men vill ju faan inte ha samma som honom ! Fortfarande vilsen någon annan som har några tips...

Köp titan hölje till Yoshi pipan så blir ljudet bättre och det blir biligt :), är för mig höljena går köpa lösa. Den jag hade va titan, de jag har nu på 06an är kolfiber och låter inte lika bra tyvär men passar bra till hojen i övrigt därför valde jag kolfiber.

Har ett Scorpion oval kolfiber slip-on till salu som låter gött.
pm a om du är intresserad

Har ett LeoVince slipon i alu på min 03:a. Tycker nästan det låter för mycket ibland, väldigt högt och vasst ljud, väldigt långt ifrån det stereotypa ducce-med-kolfiber-twinmullret.

MIVV???......4000 pix på touringbutiken.se
Låter högt:cdevil

A001L2Sa.JPG

OJ.....STOOOOR BILD:)

Köp titan hölje till Yoshi pipan så blir ljudet bättre och det blir biligt :), är för mig höljena går köpa lösa. Den jag hade va titan, de jag har nu på 06an är kolfiber och låter inte lika bra tyvär men passar bra till hojen i övrigt därför valde jag kolfiber.

Den ägaren innan mig har tagit pipan från en helt annan hoj så jag är lite osäker om den passar till mille med tanke bla är den en halv tum mindre i grovlek på röret...men annara är det ju billigt som tusan det har du rätt i !!!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon