Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ksann skrev:Finns det en sådan? Annars funderar jag på at dra igång en sådan - ansluten till SMC osv. Finns det intresse? Svara pollfrågan.
SuperMicke skrev:Vad händer om det kommer röster på både "Finns redan" och "Finns inte"?
Hur kommer man i kontakt med dom?fogerty skrev:Aprilia-klubb finns ju redan men den känns inte så aktiv direkt. Så¨visst det hade varit intressant att starta nåt, jobba för lägre försäkringar i form av någon märkesförsäkring etc![]()
Jag trodde att den var bara en Internet-klubb, har jag fel? Står inget på siten om något annatDaLorD skrev:Hur e det med Famiglia??
ksann skrev:Hur kommer man i kontakt med dom?
Jag trodde att den var bara en Internet-klubb, har jag fel? Står inget på siten om något annat![]()
Det verkar som det inte finns någon Aprilia klubb i den mening som BMW-klubben t.ex. Att man betalar medlemskap och att SMC-medlemskap ingår.fogerty skrev:Det var La famiglia jag menade alltså, nån annan "klubb" känner jag inte till.
ksann skrev:Det verkar som det inte finns någon Aprilia klubb i den mening som BMW-klubben t.ex. Att man betalar medlemskap och att SMC-medlemskap ingår.
Det känns som att det finns en hel del Aprilia-ägare i landet som skulle kunna vara intresserad av att vara med i en sådan klubb.
Väldigt bra svar, tack!Corsa skrev:Jo den frågan om att göra om La Famiglia Aprilia Svezia till en formell klubb med betalande medlemmar var uppe sommaren -05. Jag själv kunde inte vara med på diskussionerna som fördes på ett banmöte, min hoj hade blivit stulen.
Man kan annars säga att det är rätt mycket merjobb med att dra runt en klubb med betalande medlemmar. Man måste ju faktiskt leverera något och det genererar arbete. Jag har varit sekreterare i Alfaklubben ett par år och maken till röra och elaka toner från krävande medlemmar har jag aldrig varit med om.
Jag har principiellt inget emot att göra La famiglia till en klubb för betalande medlemmar men då måste fortlevnad genom engagerade medlemmar och struktur säkerställas. Det webformat som La famiglia bygger på stöder givetvis att man har medlemmar inom olika kategorier med olika behörigheter för att kunna erbjuda mervärden för betalande medlemmar.
Jag har annars den erfarenheten att det alltid finns några individer som gärna vill arrangera något, fixa kläder, rabatter etc, Individer som just för den perioden känner engagemang och har tid att jobba för något man själv känner för. Sedan inträffar något som gör att ett klubbåtagande mest blir en belastning och att man då surar till när omgivningen vill att man ska "jobba på". Det kan vara strul på jobbet, ordentlig klotning, familjemedlemmar som kommer eller går, resor etc. Andra prioriteringar helt enkelt. Själv har jag ett par relativt färska knattar att ta hand där den äldsta börjar anta åldern av en mogen Parmesanost (drygt 2 år).
Min filosofi i La Famiglia är att de som känner engagemang får mer än gärna arrangera banmöten, beställa kläder etc i klubbens namn. Ingen blir dock tvingad till något. Sedan när inspirationen och glöden falnar kommer det andra som börjar glöda. Ingen blir sur på någon som väljer att ligga lågt ett tag utan blir glada över att någon gör något. Ingen blir hindrat att göra något i La famiglia men man kan inte heller alltid räkna med att bli hjälpt så mycket av en engagerad styrelse eller andra funktionärer. Å andra sidan belastar man inte medlemmar med andra kostnader än de som är förknippade med det som de verkligen utnyttjar.
Man kan dock fundera på hur La famiglia kan bli bättre på att stödja dessa fria initiativ.
På önskelistan finns ju:
Banmöten
Samarrangemang med andra klubbar kanske
Arrangera torsdagsträffar för åkning (eller vilken veckodag man nu väljer)
Skriva nyhetsbrev
Buff
Mer kläder
Mullerfond med fondsansvarig
Försäkringsrabatter
Mer?
Det finns en liknande tråd om det här i på apriliaklubbens site. Jag föreslår att intresserade registrerar sig på www.famiglia-aprilia.se och fortsätter diskussionen där för att samla synpunkterna på ett ställe och för att alla ska se vad La famiglia är.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |