Aprilia Dorsoduro display problem.

carella

Demonizer
Gick med
21 Mar 2005
Hoj
Aprilia Dorsoduro-08 750
Fick upp skiftnyckeln i displayen vid 1000mil, men servicen ska ju inte vara förräns vid 2000mil. Jag fick bort skiftnyckeln genom att gå in på Diagnos sidan med koden, men efter det fick jag istället upp SERVICE i displayen och varningslampan lyser konstant. Nån som har haft samma problem och vet hur man får bort detta? Tacksam för svar.

Svarar på mig själv ra om nån har liknande problem:) Det finns service manual att tanka ner på nätet. Det gäller bara att ha tålamod så hittar man den:tummenupp Lampan slocknade efter att jag hade åkt till jobbet imorse typ 2 mil och sen när jag startade hojen efter jobbet slocknade den. Det står visseligen i manualen att man måste köra en sträcka innan den slocknar efter att man nollställt, men inte trodde man att det var så långt:huvet

Last edited:
Är du säker på att den har serviceintervall på 2000mil? Det låter väldigt mycket...

Är du säker på att den har serviceintervall på 2000mil? Det låter väldigt mycket...

Japp...100% säker. Jag vet att det låter mycket, men dom rekomenderade att byta olja efter 1000 mil typ. Men har fått bort SERVICE i displayen och lampan slocknat. Tydligen måste man köra en bra sträcka innan. Jag körde typ 2 mil imorse med lampan på, men efter jobbet när jag startade slocknade den. Det står visseligen i manualen, men inte trodde man att man skulle åka 2 mil innan den slocknade, hehe.

Last edited:
2000mil el 2år enligt lite googlande :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey