Hittade precis den här artikeln från 2012 där alla priser står...
http://www.speedweek.de/art_30609.html
Jag vet dock inte hur tillförlitlig källa speedweek är, jag har inte hört talas om de innan.
En Suter kostade 2012 €550 000 per förare (inkluderar två hojar per förare verkar det som) enligt följande;
Chassi €80K st., dvs 160K totalt för två chassin eftersom två hojar krävs
Fjädring, bromsar, fälgar och data recording; ca 150K per förare
BMW-motor; 40K st., dvs 160K för fyra motorer per säsong plus 80K för fyra uppdateringar under året
En ART kostar enligt den artikeln nästan dubbelt så mycket och HRCs RC213V kund-spec ska kosta ca €1-1,2m.
Den här är ca en månad gammal.
http://www.speedweek.de/MotoGP/news/36719/MotoGP-Privatteams-Welches-Material-fuer-2014.html
Den säger att Hondan kostar runt 1,2 miljoner per förare och säsong för två hojar + delar medans M1-motorn ska kosta runt €800K per förare och säsong att hyra men då tillkommer alltså chassi, enligt priserna från Suter ovan ca €300K och då är det säkert inte ens anpassat för M1-motorn vilket lär kosta ytterligare deg.
Ett CRT-paket med SBK-motor från BMW, Kawasaki eller Aprilia och chassi från Suter eller FTR kostar ca €500K per förare och säsong.
För runt 1,5-2 millar svenska riksdaler kan man alltså köpa sig ett CRT-chassi och en standard BMW-motor och bränna runt på bandagar med. På med ett helsystem så kanske man kan hävda sig i R1000?
Tycker du MotoGP är dyrt? Christian Horner har tydligen sagt att RBR hade kostnader under 2011 för ca €215m varav €85,4m är R&D och de drygt 600 anställda i teamet kostade €62,6m. Oklart om Vettel ingår i den summan...
http://www.speedweek.de/Formel1/news/31227/Red-Bull-Racing-Was-kostet-der-Titel-von-Vettel.html