Aprilia AF1 Replica -88

Sandbekk

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crescent Compact -73
Yes :tungan då var det så att min AF1:a inte är strypt utan ligger på 20kw.. Avgasporten har jag ju fått klar för mig är den vanligaste strypningen, är det lätt att fixa dit den och isåfall räcker den som strypning inför en besiktning ner till 11kw? Måste man även registreringsbesiktiga den?:4skrika Ingen som säljer en blackbox med fjärrkontroll annars? :hihi

Sandbekk skrev:
2134071 Yes :tungan då var det så att min AF1:a inte är strypt utan ligger på 20kw.. Avgasporten har jag ju fått klar för mig är den vanligaste strypningen, är det lätt att fixa dit den och isåfall räcker den som strypning inför en besiktning ner till 11kw? Måste man även registreringsbesiktiga den?:4skrika Ingen som säljer en blackbox med fjärrkontroll annars? :hihi

Om den från början är registrerad som 11kw behöver du inte registreringsbesiktiga den, annars måste du det om du vill ha den som lätt motorcykel :(
Vill du köra med den ostrypt efter besiktningen och inte orkar strypa ner den med avgasportar och sånt kan ett enkelt tips vara att byta fram och bakdrev (stort fram, litet bak) och ha detta under besiktningen. Detta gör att den får slö acceleration men hög toppfart vilket verkar som att den har mindre effekt än vad den egentligen har :)

Last edited:
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil