Aprilia AF1 Futura bortskänkes (en del mek)

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Bortskänkes!! Aprilia af1 futura - 91 (en del mek)

Hej alla 125 åkare. Jag har en Aprilia Af1 futura som står och dammar. Har precis plockat bort motorn för att byta packningar mm men har helt enkelt inte tid och ork. Alla delar finns (dock inte packningar)och cylinder och kolv är helt nya. Nu sitter inte motorn på så ni måste skruva lite. Sen är det en spricka i ramen vid ett motorfäste men det går att svetsa. Annars är den i fint skick. Alltså är detta ett kap för den som orkar. Enda kravet är att jag vill att den ska rulla igen så den inte blir stående på nytt i något garage.

Hojen finns på Lidingö.

Bild på likadan!
http://www.forum-auto.com/uploads/200401/johnny_knoxville_1073670963_mvc_034s.jpg

Last edited:
Tjena!

Jag skulle nog kunna tänka mig ta hand om den :tummenupp
Borde bli ett bra projekt för sommaren. Är det något mer som behöver fixas än packningarna och sätta ihop den igen?

Tjena!

Jag skulle nog kunna tänka mig ta hand om den :tummenupp
Borde bli ett bra projekt för sommaren. Är det något mer som behöver fixas än packningarna och sätta ihop den igen?

Senast jag använde den var 8 år sedan så jag har dålig koll men jag vet att den funkar. Testade att köra den för 2 år sedan och då gick den. Ny vajer till avgasventilen vore nog på sin plats. Tror faktiskt inte det är så mycket annat. Vet att den läckte kylarvatten från någonstans på blocket, därav att man måste ta isär den och byta packningar.

Låter som det kan vara ett perfekt sommarprojekt :)
När skulle det kunna funka att hämta? Bor norr om Stockholm, i Vallentuna. Måste dock först hinna fixa sommardäck till bilen... 4x114.3 till mitsubishi galant, ingen som har ett par liggandes? :)

Låter som det kan vara ett perfekt sommarprojekt :)
När skulle det kunna funka att hämta? Bor norr om Stockholm, i Vallentuna. Måste dock först hinna fixa sommardäck till bilen... 4x114.3 till mitsubishi galant, ingen som har ett par liggandes? :)

Den står i min pappas garage så måste kolla med honom. Och fixa fram regbeviset så det är inte panik.

Låter finemang. Du kan ju skriva här i tråden när du fått reda på något nytt.

Fan va kul :)

Ligger ju ändå några tusenlappar i att sälja skiten, så det är ju nobelt att ge bort den på detta viset. Se till att ställa krav på den nya ägaren bara, så att den verkligen blir fixad!

En hel del som är "villiga" att ta hand om hojen och petteraborre var först tillsammans med jar913 som var först på PM. Jag behöver inga fler PM nu för jag har spekulanter så det räcker. Återkommer när jag har regpapper och bestämt vem som kan hämta den. Tack och hej :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul