Anvil! The Story of Anvil

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har just sett denna underbara dokumentär på SVTplay om det kanadensiska metalbandet. Och det rekommenderar jag även andra att göra. Men den ligger bara uppe tills på tisdag, så såsa inte på med det allt för länge. :yoparty

Jag är ingen stor hårdrocksfantast. Men på något vis så gör sig människorna för det mesta ganska bra i dokumentärer. :tungan

En fantastisk film om vänskap, drömmar och förhoppningar. Lips verkar ju inte vara skarpaste kniven i lådan men otroligt varm, godhjärtad, naiv som ett barn men underbar drömmare. Gillade den väldigt mycket.

Som hårdrockare av den gamla skolan är det kul att se alla dessa rockers, som på 70- och 80-talet framställdes som Djävulens avkomma och orsaken till att civilisationen skulle gå under. När man sedan ser dessa personer idag så är det ju oftast väldigt varma och trevliga personer, precis som de i Anvil.
Det värsta var ju att det verkligen var en sådan panik kring hårdrocken som det var. Dagens invandrarproblem är ju en fis i rymden i förhållande till det man fick vara med om då.

Att Anvil sedan sög redan på 80-talet är en annan femma och de två plattor jag har med dem har jag fått slita med att ta mig igenom. Hur kunde jag egentligen köpa den andra plattan???:va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park