Använda skrotad hoj!

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
kan man eller får man rättare sagt använde en hoj som är skrotad i papperna för att köra RR..? jag har kommit över en cbr 600- 02 jäkligt billigt iaf..

PS.. om det är nån som har ett orginal grenrör till ovanstående hoj så pm:a gärna mej!!

//Henke

Evil_Henke skrev:
kan man eller får man rättare sagt använde en hoj som är skrotad i papperna för att köra RR..? jag har kommit över en cbr 600- 02 jäkligt billigt iaf..

PS.. om det är nån som har ett orginal grenrör till ovanstående hoj så pm:a gärna mej!!

//Henke

:yoparty
oh, yes! billigt o bra :lol Har man de rätta kontakterna blir racehojar riktigt billiga på detta viset. Dock är skrotad föralltid skrotad byråkratiskt sett.
Jag tjackade 2 R6:or sådära för MINDRE än vad EN kostar "på stan" o då var de körklara! :D
/E

Ernst skrev:
oh, yes! billigt o bra :lol Har man de rätta kontakterna blir racehojar riktigt billiga på detta viset. Dock är skrotad föralltid skrotad byråkratiskt sett.
Jag tjackade 2 R6:or sådära för MINDRE än vad EN kostar "på stan" o då var de körklara! :D
/E

faan va nice!! :yoparty då kan man ju använda den till nåt iaf förutom att stunta på då!! :)

Förlåt men jag lånar din tråd lite ;)
Någon som vet något ställe där man kan köpa krockade hojar billigt?

Kimze skrev:
Förlåt men jag lånar din tråd lite ;)
Någon som vet något ställe där man kan köpa krockade hojar billigt?

jag vet ett ställe.. han får nog in nya till helgen.. skrotade hojar från italien!

Evil_Henke skrev:
jag vet ett ställe.. han får nog in nya till helgen.. skrotade hojar från italien!

Om du förmedlar eller liknande kan du väl slå över ett PM med en lista på vad det är för något?

//@

Kimze skrev:
Du får gärna skriva ett PM vad det är om du vill :tummenupp

jag avvaktar tills helgen så jag ser om det kommer in nåt intressant.. sen hör jag av mej till dom som är intresserade!!

Köper man en skrotad hoj så kan det ju vara lämpligt att behålla kvittot så att man alltid kan bevisa att man äger hojen. Och att man tar legitimation av säljaren.
Kanske också att kolla ramnumret innan man köper så att det inte är en stulen hoj.
Det sista beror ju självklart på var man köper hojen också. Köper man av en riktig hojskrot så är det ju säkert inga problem men det finns ju uppenbarligen en och annan som importerar stulna hojar.

Notera att jag inte skriver att någon i den här tråden gör nåt fel, jag bara tipsar om att undvika fällor.

Det är väl bara att kontakta bylingen och få ett skriftligt besked att hoj men ramnummer sioså inte är lyst antar jag.

Ernst skrev:
/E

Ett lite förtydligande. En skrotad mc GÅR att åter-registrera, förutsatt att ORIGINAL ramnummer går att tyda. Helt enligt svensk författnings samling, vägtrafik kungörelsen, bara att läsa innantill. :rolleyes:
Gjorde det med två hojar förra året, inga problem alls. :huvet :4skrika :mad:
Problemet är vart du får tagi en som inte har fått ramnumret xxxx-at eller styrhuvudet avsågat, det är nämligen inte lagligt av en skrotfirma att sälja skrotade mc till privat personer..........ps, jag köpte mina in till min egen firma från försäkringsbolaget som ansåg att om jag ville kosta på dom så var det upp till mig....... :lol :lol

Glöm inte att skicka ett pm till mig heller, sorry om jag tjatar men är man sugen så är man. Köper vad som helst nästan med motor på.

Therudeboy skrev:
Glöm inte att skicka ett pm till mig heller, sorry om jag tjatar men är man sugen så är man. Köper vad som helst nästan med motor på.

hehe.. nejdå, du e kvar på min lista att pm:a!! :)

Robban_C skrev:
Köper man en skrotad hoj så kan det ju vara lämpligt att behålla kvittot så att man alltid kan bevisa att man äger hojen. Och att man tar legitimation av säljaren.
Kanske också att kolla ramnumret innan man köper så att det inte är en stulen hoj.
Det sista beror ju självklart på var man köper hojen också. Köper man av en riktig hojskrot så är det ju säkert inga problem men det finns ju uppenbarligen en och annan som importerar stulna hojar.

Notera att jag inte skriver att någon i den här tråden gör nåt fel, jag bara tipsar om att undvika fällor.

Skitbra tips!! man ska alltid kolla upp det man köper så man inte blir blåst!!

//Henke

tassen skrev:
Problemet är vart du får tagi en som inte har fått ramnumret xxxx-at eller styrhuvudet avsågat, det är nämligen inte lagligt av en skrotfirma att sälja skrotade mc till privat personer..........

Fast det där gäller väl bara i Sverige eller...
Hur är det i Italien ? Får dom sälja till privatpersoner där..

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back