AntiVirus Prog

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Tjena på er

måste fråga er vilket antivirus prog kör ni

kör norton tycker det e bra men stort å knöligt (aldrig haft virus med det kört norton i 10 år nu)

provade NOD32 funka bra i början sen efter 4 dar så sega datorn ner sig

vad kör ni vad rekomenderar ni

Jag kör fn Avast (nån gratisversion) antivirus på 2 burkar och Norton Internet security 2007 och F-secure Internet Security 2007 på andra. Jag tycker nog att Norton är bäst på virussidan.
F-secure är bra men lastar ned ordentligt och jag förstår inte varför. Avast falsklarmar om virus vilket beror på det sätt den identifierar virus på.
Norton 2007 är bättre än de tidigare så jag kommer nog att välja Norton IS 2008 (den med en licens för 3 datorer)...

Avast funkar helt okej på min 64bit vista och på min gamla långsamma Celeron - kan man leva med falsklarm nån gång i bland så är det ett gratis alternativ samt att den inte belastar burken så man märker det

Avast köpt version. Har funkat perfekt för mig och är sååå mycket mindre resurskrävande än Norton. Jag kommer byta bort norton från alla mina andra burkar varefter det måste förnyas.

Har kört NOD32 mer än 5 år och testat en massa andra antivirus program. Tycker att programmet fungerar mycket bra. Drar väldigt lite kraft om man jämnför med andra pgm.

Testade nyligen Kaspersky på en laptop och CPU'n låg på 60-80% initiallt för att sedan gå ned till ca 30%. En stor besvikelse då jag hört mycket gott om Kaspersky.

Bollebus: Det är inte möjligtvis så att du har testat någon fulkopia av NOD32 version 3? Fick in massa skit på laptopen på just det sättet efter att jag plockat bort Kaspersky provversion så testade jag nya NOD32. Höll på många timmar för att rensa PCn. Fick in bl.a. en trojan/Adware som hette VirtuMonde, ingen rolig bekanskap om man säger så.
Info: http://research.sunbelt-software.com/threatdisplay.aspx?name=Virtumonde&threatid=15196

NOD32 sen 2003. Som jämförelse, jag meckade med en Celeron 2.6 med 256MB minne och XP åt en lokal snubbe. Med Norton installerat tog det 25 minuter att boota upp datorn. Med NOD32, "bara" 3 minuter.

symantec antivirus corporate... funkar alla tiders

Nu gick prenumerationen ut för Norton på en av mina maskiner så jag bytte till Avast

Innan = Norton CPU 15-25% hela tiden, och småsegt SH

Nu = Avast CPU 0-5%, snabbare SH :tummenupp och 2 virus och 3 ad-ware borttagna:)

de två virusen var som tur är inte aktiva utan låg i några nedladdade icke använda zip filer, Puhh

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti