Antingen klipper jag gräset - eller kör en sväng med hojen!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Ja vad :cdevil vad livets olika val kan vara svåra.
Lätt val tycker de flesta...köra hoj såklart!

Jo, men har man varit borta 5v och gräsmattan ser ut såhär:

20080619213705.JPG

så är valet inte lika givet... :(

Det har visst regnat mer eller mindre hela tiden så gräset hade nästan blivit en vassrugge, och äppelträdet ett mangroveräd...

Jag måste också klippa gräset idag.

Se det som gratis motion! Finns folk som betalar dyra pengar för att stå och trampa i maskiner...

Skaffa en sådan här så kan du köra hoj betydligt oftare utan dåligt samvete:)
Har en själv och det är en av de bästa köpen vi har gjort! Helt otroligt skönt att komma hem från jobbet eller semestern & alltid ha nyklippt gräs.

H310-0306.jpg

Har en själv och det är en av de bästa köpen vi har gjort! Helt otroligt skönt att komma hem från jobbet eller semestern & alltid ha nyklippt gräs.

Tills någon tillgripit klipparn och du står utan... Eller den rymt och blivit överkörd av grannpojkens 244 :D

Tills någon tillgripit klipparn och du står utan... Eller den rymt och blivit överkörd av grannpojkens 244 :D

Ingen risk, för det första så går det på hemförsäkringen om det skulle inträffa och sedan är den försedd med kodspärr och larm som går av så fort någon lyfter den från marken.

Rymma lär den heller inte göra då den duktigt håller sig inom sitt arbetsområde:)

Njut av den vackra grönskande gräset ett tag till eller låt någon grannunge tjäna lite x-trapengar på gräsklippning. :)

Ingen risk, för det första så går det på hemförsäkringen om det skulle inträffa och sedan är den försedd med kodspärr och larm som går av så fort någon lyfter den från marken.

Rymma lär den heller inte göra då den duktigt håller sig inom sitt arbetsområde:)

Hur fasiken funkar en sån där mackapär? :va Hur vet den att gräsmattan är slut innan rabatten så den inte halshugger kärringens tulpaner?

[/IMG]

Ska jag fasen göra! :) Tack för tipset, jag hade "glömt ihåg" att de fanns!
De har nån form av stöldskydd oxå va? Så man kan låta dem bo ute.

Som sagt, jag var på en trädgårdsmässa, och där sa de att om den lyfts upp så slutar den fungera, ända tills man knappar in den rätta 18-siffriga koden, som dessutom måste åstadkommas med kryptonycklar från försvaret, skapade med hjälp av slumptalsgenerator och rymdbrus....

:huvet Fan, det glömde jag, måste jag ge mig ut nu direkt? :huvet

Helvete!

Edit: Hur kollar man enklast att det är ren bensin i en plastdunk? Vad händer om jag råkar köra oljeblandat i gräsklipparen?

Aha, smart! Man kan alltså, om man vill, halshugga kärringens tulpaner med flit om hon inte släppt till :tummenupp

:hihi men man gör det nog bara EN gång... (jag får själv kryssa kring dessa små "öar" av tulpaner, som minerats ut slumpmässigt genom åren!
(jag hade minfältsskissen men har tappat den...)

Hoppla, jag ska läsa klart min egen tråd innan jag svarar vartefter... :D

Hmm, går det inte att göra bådeoch?? klippa sen köra en sväng.. Tvärtom funkar aldrig dock :)

Nja, jag hade även "lite annat" låg i min "att-göra-kruka" sen den långa bortavaron! :D

:huvet Fan, det glömde jag, måste jag ge mig ut nu direkt? :huvet

Helvete!

Edit: Hur kollar man enklast att det är ren bensin i en plastdunk? Vad händer om jag råkar köra oljeblandat i gräsklipparen?

Händer ingenting, mer än att den ryker något lite mer.

HUr kolla? Ta en klunk! Smakar det tvåtaktsolja är det oljeblandat... ;)

Last edited:
Njut av den vackra grönskande gräset ett tag till eller låt någon grannunge tjäna lite x-trapengar på gräsklippning. :)

Jag är emot barnarbete!
Ungar har dålig känsla för kvalite´och klarar inte Preussisk rättning!
De ringbarkar träden, kör över rabattenas hörn och klipper inte omlott 3 tum, varvid gräsrimpor står i långa rader dagen efter...

Är arbetsområdet avgränsat med någon form av magnetband eller så?

Ser sjukt fina möjligheter att ändra arbetsområdet när grannen är borta på semester. Menar, vem skulle inte bli glad av en stor smile i gräsmattan?

Jag är emot barnarbete!
Ungar har dålig känsla för kvalite´och klarar inte Preussisk rättning!
De ringbarkar träden, kör över rabattenas hörn och klipper inte omlott 3 tum, varvid gräsrimpor står i långa rader dagen efter...

3 tum?! Hur stor "aktiv klippbredd" har du då? 15 cm?

Last edited:
det var en mindre djungel du har där, det är dag imorgon också, så mycket hinner inte djungel växa tills dess :D

Är arbetsområdet avgränsat med någon form av magnetband eller så?

Ser sjukt fina möjligheter att ändra arbetsområdet när grannen är borta på semester. Menar, vem skulle inte bli glad av en stor smile i gräsmattan?

3 tum?! Hur stor "aktiv klippbredd" har du då? 15 cm?

Som nån sa: Man lägger ut en slinga med klenspänning som klipparen känner av och vänder.

Jag har givetvis en Klippo! Den klipper närmare 60cm på bredden, och 3" överlapp är ungefär en hjulbredd plus lite till.
Det är ändå en tum tillgodo, för när farsan kollade hur man skötte klippningen för att man skulle få veckopeng, så var det 4" som gällde! :)

Haka fast klipparen bakom hojen, sen är det bara klippa. Se bara till att hålla över 100 km/h hela tiden. Annars blir det fult.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti