Annat visir än svart/original till v2r?

• Thread starter Thread starter creare
  • Start date Start date

creare

Guest
Som rubriken lyder. Har letat och letat men jag börjar nu ge upp.
Det verkar som att de enda visir man kan köpa till Cabergs v2r/solo antingen är genomskinliga/original eller svart (för ca. 800kr på mcboden).

Ingen som vet om det går att få tag på t.ex. spegelvisir till denna modell?

Thanks på förhand!

// Oliz - spegel, spegel, på hjälmen där, hojta på oliz, vart du än är

Kan inte svara på din fråga tyvärr men kan ge ett råd:

Köpte spegelvisir till min Lazer då jag i ett svagt ögonblick tyckte det skulle vara tufft. Snäppte på visiret och tänkte, "ja, det vart ju rätt snyggt". Tog ungefär 3 minuter tills det var en jätterepa i det, ungefär 3 dagar tills det var 30 repor. Till denna säsongen lyckades jag tvätta bort ungefär 6 cm2 av silverbeläggningen, mitt i synfältet. :huvet
Bör tilläggas att jag är jäkligt pedantisk med mina saker.

Så mitt tips, skippa spegelhelvetet. Det är kass! Samt lite barnsligt. Mörkt visir funkar bättre. Sen har du väl solvisir i den hjälmen? Det ihop med klart pinlockvisir är ju en vinnarkombo.

Kan inte svara på din fråga tyvärr men kan ge ett råd:

Köpte spegelvisir till min Lazer då jag i ett svagt ögonblick tyckte det skulle vara tufft. Snäppte på visiret och tänkte, "ja, det vart ju rätt snyggt". Tog ungefär 3 minuter tills det var en jätterepa i det, ungefär 3 dagar tills det var 30 repor. Till denna säsongen lyckades jag tvätta bort ungefär 6 cm2 av silverbeläggningen, mitt i synfältet.
Bör tilläggas att jag är jäkligt pedantisk med mina saker.

Så mitt tips, skippa spegelhelvetet. Det är kass! Samt lite barnsligt. Mörkt visir funkar bättre. Sen har du väl solvisir i den hjälmen? Det ihop med klart pinlockvisir är ju en vinnarkombo.

Det du säger sa min vän med när jag skulle införskaffa mig nya skidglasögon med spegelglas för fyra år sedan, att det lätt blir repigt och att silverbeläggningen slits bort lätt. Dock har jag samma brillor kvar utan en enda repa. Men kanske är annorlunda på visir till mc-hjälmar.
Frågan ställdes för jag, förutsatt att spegelvisir finns, vill ha möjligheten att switcha mellan svart o spegel när jag känner för. Jag har upplevt att det lilla inbyggda visiret inte blockerar solstrålarna tillräckligt, inte så pass att jag slipper kisa faktiskt. Sen sjklart för att det ser råballt ut ;):yoparty
Tack för tipset hursom :)

har du hittat något? letar själv efter spegelvisir till V2R men jag hittar inget alls.

Ring till dem!!!Direkt till företaget. De gjorde jag o fick en massa fina svar =D

Fråga när jag köpte min hjälm om va de fanns för "glas", och spegel/olja var ett utav dem. Men då jag inte var intresserad så sket jag ju i de då..

Men kul om man kan hjälpa er i så fall =D

Ring till dem!!!Direkt till företaget. De gjorde jag o fick en massa fina svar =D

Fråga när jag köpte min hjälm om va de fanns för "glas", och spegel/olja var ett utav dem. Men då jag inte var intresserad så sket jag ju i de då..

Men kul om man kan hjälpa er i så fall =D

Hmm företaget? Menar du Caberg?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026