Ang. träningar på SRW

Matthe

En bra påg
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Lead 110 -09, sponsor R1:a i fighter utförande samt delägare i Team Golden Boy Racings vinnarmoppe!
Hallå allihop!

Det annordnas en del bankörningar på SRW som man kan läsa om här. Min fråga är: Finns det möjlighet för oss att ta med vår mopperäser och träna? Givetvis betalar vi för oss som alla andra och jag tror och hoppas inte att vi sackar er alldeles för mycket på banan. Dr. Almlöv hade enligt tidtagarna på mopperacet tider kring 49 sekunder, och vår förhoppning är att kapa den tiden efterhand. För oss andra i teamet gäller mer banträning i största allmänhet.

Mvh Matthe

Det var väll bara ett lag som låg på runt 49 sec. och det var team golden boy racing....

En moped skulle isådan fall gå i RR gruppen då den inte är reggad-försäkrad. och jag som kör 44-45 i RR gruppen vill inte ha ut en moped...

Blir bara ett high caparall där då.. Ifjol var det motarder och mopeder på tisdagar..
och det var en mardröm som jag inte vill se hos sydskånes emse

Fixx skrev:
Det var väll bara ett lag som låg på runt 49 sec. och det var team golden boy racing....

En moped skulle isådan fall gå i RR gruppen då den inte är reggad-försäkrad. och jag som kör 44-45 i RR gruppen vill inte ha ut en moped...

Blir bara ett high caparall där då.. Ifjol var det motarder och mopeder på tisdagar..

Jag håller med Fixx det var väl bara en av dom som körde 49 or de andra då vad ligger de på :confused: spelar ingen roll i så fall får de ordna moppe- klass. :squid

Fixx skrev:

För vetskap så är jag en av ägarna och en av chafförerna i detta team....

Vad gäller mopedkörning på Sturup i våran regi så håller vi på med en eventuell mopedkörning men det är inget som kommer att genomdrivas det här året.
Dessutom gäller körningen främst att vi skall utbilda tonåringar i hur man beter sig på 2 hjul i trafiken och hur man tekniskt sett hanterar en 2-hjuling.

I dagsläget blandar vi ej motorcyklar och mopeder och kommer ej att göra så framöver heller. Så är våra stadgar upplagda i föreningen.

/Hans
Ordförande Sydskanes Emse

Fixx skrev:

Godafton!

Försäkrad?!

Finns inte en försäkring som täcker någon ting på en bana där alla ligger och piskar allt vad det tål. Möjligtvis för den som har en egen olycksfallsförsäkring för sin egen kropp och kan få ut någon krona om man får bestående invaliditet, eller om man dör en peng till begravning.

Jag förstår givetvis om du inte vill ha ut någon som är långsam och sinkar de snabba killarna runt banan. Vi trodde att Ni hade en indelning i snabbare och långsammare grupp, för när vi i Golden Boy Racing stod och tittade innan race, var det ju långt ifrån alla hojarna som låg runt 45 sekunder......... :)

Med vänlig hälsning

Carlsson

Carlsson skrev:
Fixx skrev:

Godafton!

Försäkrad?!

Finns inte en försäkring som täcker någon ting på en bana där alla ligger och piskar allt vad det tål. Möjligtvis för den som har en egen olycksfallsförsäkring för sin egen kropp och kan få ut någon krona om man får bestående invaliditet, eller om man dör en peng till begravning.

Jag förstår givetvis om du inte vill ha ut någon som är långsam och sinkar de snabba killarna runt banan. Vi trodde att Ni hade en indelning i snabbare och långsammare grupp, för när vi i Golden Boy Racing stod och tittade innan race, var det ju långt ifrån alla hojarna som låg runt 45 sekunder......... :)

Med vänlig hälsning

Carlsson

Godafton!
Det finnes en grupp där bara de som har licens eller kör oreggat eller pysslar med tidtagning och det är i såfall i den gruppen ni får köra (RR) så det har inte med indelning med snabb eller långsam grupp att göra och hur försäkringar gäller har jag ingen aning om.Men om ni nu vill träna bankörning är det väl bara att ställa upp med MC i Stället för det måste väl ge träning vilket fall :squid

micke.a skrev:
Godafton!
Det finnes en grupp där bara de som har licens eller kör oreggat eller pysslar med tidtagning och det är i såfall i den gruppen ni får köra (RR) så det har inte med indelning med snabb eller långsam grupp att göra och hur försäkringar gäller har jag ingen aning om.Men om ni nu vill träna bankörning är det väl bara att ställa upp med MC i Stället för det måste väl ge träning vilket fall :squid

Godafton,

Jag har tyvärr ingen hoj som jag vågar piska runt en bana med, så tät är jag ärligt talat inte. Du menar, på fullt allvar, att om du skulle klota din GSX -02 till småbitar, då knappt värd sina pengar i den vikt en skrothandlare skulle betala för den, då skulle du ta det ur egen ficka?? För du skulle väl knappast ringa ditt försäkringsbolag och låta oss andra betala klotningen? :)

Med vänliga hälsningar

Carlsson

Hej Carlsson!

För att ge dig svar på dina frågor angående vårt arrangemang så är du välkommen att ringa mig nu. ( Jag skickar ett pm )

Jag anser att denna tråd är färdigdiskuterad här och vad gäller körningen innan mopedracet så hölls inte den i Sydskanes regi.

/ Jane
Kassör samt samordnare i Sydskanes Emse

Carlsson skrev:
micke.a skrev:
Godafton!

Godafton,

Jag har tyvärr ingen hoj som jag vågar piska runt en bana med, så tät är jag ärligt talat inte. Du menar, på fullt allvar, att om du skulle klota din GSX -02 till småbitar, då knappt värd sina pengar i den vikt en skrothandlare skulle betala för den, då skulle du ta det ur egen ficka?? För du skulle väl knappast ringa ditt försäkringsbolag och låta oss andra betala klotningen? :)

Med vänliga hälsningar

Carlsson
Godafton!! eftersom jag redan vurpat och gjort vid mc´n med egna pengar så behöver du knappast bry dig.
Men om du vurpar din moppe på sturup och fäller mig också betalar du det ur egen ficka då :D Och så sen gäller ju faktiskt fösäkringarna på alla grupper utom tid-tagning,oreggad&licens gruppen om man har rätt-försäkringsbolag med tillhörande tilläggsförsäkring :tummenupp

Mvh /micke.a

Last edited:
Rogerr skrev:
"de ordnar" är vi inte med i en förening?
I o försej har ja saknat "föreningssammankomsten" men att kalla styelsen för "de" är lite att ta i.

Vi vet ju alla att de mest drivande har fullt upp med ett nytt ämne :)
Att göra motard grupp utav "rr" tycker jag personligen är fullkomligt skit. Ta hellre in fler som _vill våga köra_ i stället för att skrämma skiten ur dom.

ojsan fel tråd eller nått :öl ..........................
Låt Motardisarna fylla klubbkassan :tummenupp
RR gruppen har fullt upp just nu ändå :whip
Men när RR gruppen har dåligt med bankörning så vill vi gärna ha ett par pass :rock

Föreningen är inte ute efter att göra Motardgrupp av RR-gruppen men om man ej får in fler än 1 - 3 anmälningar till en RR-grupp per vecka så är det svårt för oss att driva körningarna på SRW då vi måste betala banhyra för körpassen.

VI i föreningen vill ha RR-gruppen och har utlyst en separat grupp för RR-förare 2 veckor på rad med resultatet att vi fått ändra inrikting till Motard på grund av bristande anmälningar.

Under säsongen kommer vi att köra så jämnt fördelat som möjligt över alla grupperna (undantaget introduktionsgruppen då den tas fram vid behov) så att det skall bli så rättvist som möjligt.
Om det just nu är så att SM kör mer än RR kommer detta att ge fler körtillfällen för RR framöver.

Kom gärna med synpunkter / idéer till oss i föreningen i stället för att måla upp det här.

Rogerr skrev:
"
Att göra motard grupp utav "rr" tycker jag personligen är fullkomligt skit. Ta hellre in fler som _vill våga köra_ i stället för att skrämma skiten ur dom.
´

Hur menar du då?
Som jane/hasse skriver är det för så anmälningar på RR fronten..
Då tycker jag det är helt ok att ha en motard grp... (dom ska bara lära sig reglerna lite bättre)
Bättre att dom är i en egen grupp än bland sporthojarna anser jag...

De flesta som kör motard vet vad det går ut på och har/kommer att tävla och behöver ha träning. därför går det aggressift till.. Men det är motard....

Fixx skrev:
´

Hur menar du då?
Som jane/hasse skriver är det för så anmälningar på RR fronten..
Då tycker jag det är helt ok att ha en motard grp... (dom ska bara lära sig reglerna lite bättre)
Bättre att dom är i en egen grupp än bland sporthojarna anser jag...

De flesta som kör motard vet vad det går ut på och har/kommer att tävla och behöver ha träning. därför går det aggressift till.. Men det är motard....

Det här är fel ställe att snacka om det på..

ses :tummenupp

Inte för att jag vill ha en massa mopeder med på bankörningarna men en 70cc racemoppe utan registrering måste väl räknas som klass RR? (Särskilt när de kör snabbare än halva snabbgruppen...)
/Json

Ni ville ha förslag...

Alltid 2 Funktionärer i alla torn. Alltså även på rakan och i tornet efter rakan (som inte brukar vara i bruk).

Hörselskydd + headset till alla funktionärer så de hör vad som sägs på radion.

Obligatoriskt kort förarmöte för alla grupper.

Körriktning för läkarbil bör vara samma som för de som kör mc...
Vänta med att släppa ut nästa grupp tills läkarbilen är tillbaks i depån.

Använd fler färger på flaggorna, finns ju några till...

Mindre än 18 i varje grupp. (10-12 max)

Ordna gruppindelningen efter er egen bedömning av förarna.

/Json & Rogge

Verkar som det är dags att skaffa sig ett Sydskanes EMSE forum kanske? Det verkar onekligen finnas en del åsikter o synpunkter...

Fixx skrev:

Jag körde förra året med moppe bland motarderna anledningen till att det blev high caparall som du sa beror ju inte på att de som körde moppe körde dåligt utan att en moppe och en motard kör så olika.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman