Ang Suzuki RF 900

Nonneponke

Medlem
Gick med
5 Jul 2019
Hoj
Suzuki rf 900r
Vilken flottörhöjd och hur långt ska nålen löpa vid full höjd på flottör? Jag blir tokig.. alla fyra förgasare visar olika..vet fasen inte vilket jag ska gå efter längre.. nålarna gå olika långt ut och flottörerna står olika högt.. som om personen som hade skiten innan har varit på samtliga. Måste få någon typ av grund att gå efter.. ställa in en förgasare riktigt å sedan göra exakt med dom andra.
Någon som vet exakta mått till dessa förgasare?
Jag hittade något på nätet där det står floathigh 6.9 +-1.. men hur mycket åker nålen ut i rätt läge?
Hoppas någon kan svara på detta
Mvh

https://www.manualslib.com/manual/1001262/Suzuki-Rf-900-R.html?page=284#manual

Den fjäderbelastade nålen skall precis täppa till och dess fjäder skall inte komprimeras. Enklast görs det med förgasarna tiltade så att flottörerna precis börjar påverka flottörnålen.

Du mäter från förgasarkroppens tätningsyta upp till flottörens hösta punkt.

Å flottörens högsta läge är så långt upp den kan komma då när jag lyfter den? Gör jag den mätningen i vinkel också då?

Läs mitt inlägg en gång till. Snurra runt på förgasaren i olika lägen och fundera ut exakt hur flottörnålen är att tänkt att fungera, när den skall täta och när den inte skall täta.

Du mäter när flottörnålen precis börjar täta utan att flottörnålens fjäder komprimeras av flottörens tyngd. Är det någon annan här som kan beskriva det i enklare ordalag?

Okej. Då förstår jag. Jag tycker att det var bra förklarat.. det är nog bara osäkerheten som biter i. Men förklaringen i sej är toppbetyg.
Ska fixa detta.
Tack för hjälpen Anders.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026