Ang 25kw strypningar

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Jag har nu strypt min 750 till 25kw och undrar vad det ä som jag ska skriva på, jag fick med ett litet gult häfte på tyska (:huvet ) och fattar ingenting men jaf TROR att det är på baksidan jag ska skriva nått för där finns en liten text som börjar med : "Hiermit bestätigen wir die fachgerechte....."
Men frågan är vad är det jag ska skriva? räcker det med namnunderskrift och datum eller måste jag skriva nått annat?

Är inte helt säker på vad du menar, men vv är nog inte allt för förtjusta i gula
papper på tyska. Det som måste göras är en kontrollbesiktning. De kommer då i ditt regbevis ändra effekten till 25 kw.

Är inte helt säker på vad du menar, men vv är nog inte allt för förtjusta i gula
papper på tyska. Det som måste göras är en kontrollbesiktning. De kommer då i ditt regbevis ändra effekten till 25 kw.

Jo jag har en regbesiktning imorgon men jag har för mig att jag har läst nånstans att man ska ha med sig papper på att den är på 25kw och det är det pappret eller häftet i mitt fall.
PÅ framsidan av häftet står det "TÜV-GUTACHTEN"
och under där "Nur gültig für" också mitt ramnummer.

Men om jag har fattat rätt så vill dom att jag ska skriva nått på baksidan också?

ja, du den som har monterat stypningen, i detta fall du, ska skriva sin namnteckning på baksidan och ta med det till bilprovningen när den ska reg.besiktigas.

Ta med de papperena du fick med strypningarna, så tror jag att du får skriva på de vid reg. besiktningen.

ja, du den som har monterat stypningen, i detta fall du, ska skriva sin namnteckning på baksidan och ta med det till bilprovningen när den ska reg.besiktigas.

Ta med de papperena du fick med strypningarna, så tror jag att du får skriva på de vid reg. besiktningen.

det känns lite motstridigt här:rolleyes: :tungan

Och det finns en linje på bak sidan där det står stämpel och underskrift av "Fachwerkstatt" antar att det inte betyder fackverkstad utan nått i stil med personen som genomförde .
Eller?

Jag skrev ett intyg att jag hade monterat strypningarna, bifogar det i detta meddelande, hittade det här på SH någonstans. :)

Var bara att fylla i det, och ta med sig den lilla gula boken. Den gula boken tar de sedan på regbesiktningen.

Edit: Gick inte att bifoga .doc filer, så jag fick ändra det till .txt

Bifogat

Jag skrev ett intyg att jag hade monterat strypningarna, bifogar det i detta meddelande, hittade det här på SH någonstans. :)

Var bara att fylla i det, och ta med sig den lilla gula boken. Den gula boken tar de sedan på regbesiktningen.

Edit: Gick inte att bifoga .doc filer, så jag fick ändra det till .txt

Tackar :Bugar

Edit: "Detta har utförts med hjälp av TÜV-godkänd strypsats med märkningen XXXXXXX. " vad ska man skriva där det sog ju nått på själva strypningarna det är inte det nummret som ska in där va?

Last edited:
det känns lite motstridigt här:rolleyes: :tungan

Och det finns en linje på bak sidan där det står stämpel och underskrift av "Fachwerkstatt" antar att det inte betyder fackverkstad utan nått i stil med personen som genomförde .
Eller?

Jag skrev på innan reg.besiktningen i alla fall... men det kanske går att skriva på där också...

Tackar :Bugar

Edit: "Detta har utförts med hjälp av TÜV-godkänd strypsats med märkningen XXXXXXX. " vad ska man skriva där det sog ju nått på själva strypningarna det är inte det nummret som ska in där va?

I mitt fall var det "03-ZX600G-K25". Står på framsidan av det gula häftet om jag inte minns fel :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon