Angående Team Lindén

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Det stod i dagens IB att familjen Lindén ska köra ERF. Jimmi är ju a-förare i år, men Jerry ju bara 15 och b-förare efter vad jag vet. Är det verkligen tillåtet (har inte orkat läsa igenom reglementet)? Och en ännu viktigare fråga: hur tror ni det kommer gå?!

Coolt om en hel familj kör ihop :tummenupp
Pappa Peter, som verkar vara en trevlig prick, måste vara stolt över gossarna!

Smart av Peter att teama med sina grabbar, syftet är givetvis att ge dom massor av bantid i en klass som är tuff men ändå avslappnad, jag tror att alla tre kör skjortan av mig iaf.

GSXR1100R skrev:
Smart av Peter att teama med sina grabbar, syftet är givetvis att ge dom massor av bantid i en klass som är tuff men ändå avslappnad, jag tror att alla tre kör skjortan av mig iaf.

Det lustiga är ju att varken Jerry eller ens Jimmi som ska köra 600 nästa år har suttit på någon större hoj än de de körde förra året, dvs. 125 och 250. Men Jimmi tyckte det var lugnt när jag snackade med honom på mässan sist. Om inte annat så kommer de långt bara på självförtroende!

Macho Woman skrev:
Det lustiga är ju att varken Jerry eller ens Jimmi som ska köra 600 nästa år har suttit på någon större hoj än de de körde förra året, dvs. 125 och 250. Men Jimmi tyckte det var lugnt när jag snackade med honom på mässan sist. Om inte annat så kommer de långt bara på självförtroende!
Jodå Jimmi provade en R6:a på BE i våras tillsammans med Peter.

Fr.o.m i år så ska det vara sänkt åldersgräns för att köra få 600cc.
15 år om man är A-förare och 16 år om man har B-licens.

sandstream skrev:
De flesta grabbar tycker nog oavsett föräldrarnas kunskaper inom olika områden att de är förbannat pinsamma :D

Verkar inte så efter vad jag har sett av grabbarna Lindén. De var till och med glada när mamma var med i depån. :hihi För att vara ärlig så verkar de grabbarna inte skämmas över mycket alls. Jerry är bra på att fåna sig inför publik. :tummenupp

Macho Woman skrev:
Ja, men hinner Jerry bli 16 i år verkligen? Eller har han fått dispens?

Det är samma år som man fyller 15 respektive 16 som räknas, man måste inte ha fyllt det på dagen utan det är årskullen som räknas.

Back