Angående skjutsning

Status
Ej öppen för fler svar.

[Hanqvist]

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
snart!
Hejsan.

Nu är det så här att jag har fått så många olika svar från många och undrar om det är lagligt att skjutsa på en lätt mc som 16 åring?

För det står ju antal passagerare på regbevis eller va de e att de tillåts 1.

Jävligt dumt! när moppefuckona får ha passagerare på sina vråltrimmade mopeder! :mad: :4skrika

En moped ska max köras i 30 klass2 och man får skussa.. låter rimligt.. men lätt MC som får gå hur snabbt somhällst och framföras på 110 väg är mindre rimligt att man ska ansvara för någon annans liv på det sättet när man är 16.
Å andra sidan som ni alla vet så går inga moppar i 30, 45 (klass1) som dom ska så dethär är väldigt störande.!. :mad:
Ringde och frågade polisen här i stan om man fick skussa eller inte.. dom sa att man fick så jag lät dom tro det.. :hihi Ingen risk för mig att skussa här i då. :tummenupp

Ang skussning så är det mindre chans att du blir stoppad och att polisen ens bryr sig om det. Straffet för skussning är 300kr var för passagerare och förare.

Okej, då vet jag men då är det bara och säga att man ringt och dom sa att man fick då.

Men 300 är inte så jätte blodigt, men hur är det? Får man köra hem den man skjutsade elelr får han åka hem på eget sätt?

[Hanqvist] skrev:
Okej, då vet jag men då är det bara och säga att man ringt och dom sa att man fick då.

Men 300 är inte så jätte blodigt, men hur är det? Får man köra hem den man skjutsade elelr får han åka hem på eget sätt?
man borde ju få åka hem helt klart.. men det märker du nog om du blir stoppad. :hihi Men risken att polisen orkar bry sig är liten.. jag har inte blitt stoppad på 2 sesonger så. och poliserna vet inte ens själva vad som gäller ang skussning. Skulle dom bråka så säger du att du fick skussa enligt trafikskolan eller att trafikskolan inte upplyst dig om den informationen.. att du inte visste helt enkelt.. körde du lagligt och inte kaxxar mot polisen så är dom nog snälla och släpper dig :tummenupp

philsson skrev:
En moped ska max köras i 30 klass2 och man får skussa.. låter rimligt.. men lätt MC som får gå hur snabbt somhällst och framföras på 110 väg är mindre rimligt att man ska ansvara för någon annans liv på det sättet när man är 16.
Å andra sidan som ni alla vet så går inga moppar i 30, 45 (klass1) som dom ska så dethär är väldigt störande.!. :mad:
Ringde och frågade polisen här i stan om man fick skussa eller inte.. dom sa att man fick så jag lät dom tro det.. :hihi Ingen risk för mig att skussa här i då. :tummenupp

Ang skussning så är det mindre chans att du blir stoppad och att polisen ens bryr sig om det. Straffet för skussning är 300kr var för passagerare och förare.

Men hörru! tänk på att vi har tagit ett riktigt körkort och inget jävla moppekort! tycker ej det ska spela nån roll om man är 16 år då när man tagit körkort! :7peta

Koskela skrev:
Men hörru! tänk på att vi har tagit ett riktigt körkort och inget jävla moppekort! tycker ej det ska spela nån roll om man är 16 år då när man tagit körkort! :7peta
30km/h ska inte vara någon dödsfara.. däremot i 110 blås så är död en ganska uppenbar facktor. Som 16 åring och EJ myndig ska man inte behöva stå för andras liv. det är också sjukt att man får övningsköra med full bil.
Men visst. sålänge inget händer så känns de grymt surt att man inte får köra..
Kan själv däremot intyga att jag skussat en hel del så jag har lite dubbelmoral. :näsblod

Okej, men jag kan ju lova att jag inte kommer köra som ett svin om jag ska skjutsa, och om jag skjutsar längre sträckor så blire gamla vägar altlså 70-90 vägar då jag tycker det är skönare med sånna vägar.

[Hanqvist] skrev:
Okej, men jag kan ju lova att jag inte kommer köra som ett svin om jag ska skjutsa

Njaa vet ändå inte om jag kan tillåta det.. får jag tala med din mamma?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC