Angående denna hojen..

Ampland89

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
2008, Ktm500+
Jag har funderat på att köpa den här tills nästa sommar när jag har tagit körkort och allt.. vet inte hur man lägger in bilden här så ja länkade den

Kawa 250r

http://www.kawasaki.se/Objects/w544h408_00000340443D6DDF.jpg


Specifikation.

Motor, typ / antal cylindrar Vätskekyld 4-takts paralleltwinmotor
Cylindervolym cm³ 249 cm³
Borrning x slag 62,0 x 41,2 mm
Kompressionsförhållande 11.6:1
Ventilsystem DOHC, 8 ventiler
Effekt kW 24 kW {33 PS}/11 000 rpm
Vridmoment Nm 22 Nm {2,24 kgf m}/8 200 rpm
Bränslesystem Bränsleinsprutning: _28 mm x 2 (Keihin)
Dubbla gasspjäll
Tändsystem Digital
Startsystem Elektrisk
Smörjning Tvångssmord, våt sump
Kraftöverföring 6-växlad, retur
Slutväxel Sluten kedja
Primärväxel 3,087 (71/23)
Växlar: 1:an 2,600 (39/15)
Växlar: 2:an 1,789 (34/19)
Växlar: 3:an 1,409 (31/22)
Växlar: 4:an 1,160 (29/25)
Växlar: 5:an 1,000 (27/27)
Växlar: 6:an 0,893 (25/28)
Slutväxel 3,071 (43/14)
Koppling Våt, flerskivig, manuell
Ram Fackverk i stål
Gaffellutning/försprång 26° / 82 mm
Fjädring fram 37 mm teleskopgaffel
Fjädring bak Bottom-Link Uni-Trak med gasstötdämpare och justerbar förspänning i fem steg
Fjädringsväg fram 120 mm
Fjädringsväg bak 130 mm
Däck fram 110/70-17 M/C (54S)
Däck bak 130/70-17 M/C (62S)
Bromsar, fram Enkel 290 mm bladformad bromsskiva
Bromsok: Enkelt balanserat tvåkolvs
Bromsar, bak Enkel 220 mm bladformad bromsskiva
Bromsok: Dubbelkolv
Styrutslag, vänster/höger 35° / 35°
Emballagestorlek (L x B x H) 2085 mm x 715 mm x 1115 mm
Axelavstånd 1400 mm
Markfrigång 135 mm
Sitthöjd 790 mm
Bränsletank 17 liter
Torrvikt 152 kg
Automatiskt halvljus Ej tillgänglig


Någon som har denna eller provat? kan rekommendera den?
 
Som ovanstående.

Själv skulle jag inte vilja ha den modellen då den är påtok för slö
 
Håller med ovanstående. Den är grymt slö. Som förstahoj köpte jag en SRAD-Gixxer (750), kanonrolig att köra.
 
men vafan, annars klagas det vilt på folk som kör ostrypt med begränsat körkort, nu kommer en vettig kille här som tänker köpa sig en lätt liten 250 på 24kw som inte behöver strypas med 25kw körkort, men då klagas det på att den är slö XD

självklart är den inte lika snabb som en 1098 men är nog ett kanonval om man har begränsat körkort, liten och lätt borde vara mycket kul på kurviga vägar, ser rätt tuff ut med

säger köp :tummenupp
 
men vafan, annars klagas det vilt på folk som kör ostrypt med begränsat körkort, nu kommer en vettig kille här som tänker köpa sig en lätt liten 250 på 24kw som inte behöver strypas med 25kw körkort, men då klagas det på att den är slö XD

självklart är den inte lika snabb som en 1098 men är nog ett kanonval om man har begränsat körkort, liten och lätt borde vara mycket kul på kurviga vägar, ser rätt tuff ut med

säger köp :tummenupp


fanimej det vettigaste jag läst på länge :tummenupp
 
Skitcool hoj!
Tänkte själv köpa en sån som första hoj när den precis lanserades, tyvärr kändes det som att jag var lite för lång i rocken...
Provsitt den först om du inte har det, men om man inte är 190 lång så är det nog en kanon första hoj, tjöööp!:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top