Andrahandsvärde för Ducati 848

nikolaus

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Hoj
2008, Kawasaki, ER6
Hej

funderar på att köpa en lätt begagnad svart 848 -2010 men är lite osäker på andrahandsvärdet den dag man vill sälja. Hojen är som sagt svart och det har kommit en efterträdare (848 EVO) med vissa förbättringar. Någon insatt som har någon uppfattning om huruvida modellen kommer vara eftertraktad om några år???

Tack på förhand

Det är nog bara att titta på andrahandsvärdet på tidigare modeller så får du nog en ungefärlig bild vad du kan förvänta dig. Vill du eliminera värdeminskningen kanske du ska titta på lite äldre modeller där värdefallet börjat avstanna.

GRYMT snygg hoj, betala av den o behåll den när det är dags för en ny hoj så slipper du bekymra dig om andrahandsvärdet... ;)

Desto dyrare ny båge du tittar på desto fler kronor kommer du förlora till försäljningen. (nästan alltid)

Ducati har ett (för?) högt andrahandsvärde, finns gammelhyprar från mitten/sent 90-tal på blocket ute i prisklasser runt 70000:-.
Om de blir sålda för den pengen låter jag vara osagt, men folk och handlare vill ha bra betalt.

Jag tycker 848:an är en mycket trevlig cykel med en motor som är perfekt för chassit, den nya Evo:n har fått några hästar till (nu 140) och lite andra modifieringar som lättare svänghjul, bättre bromsar (monoblock) osv.
Det som gör att det inte säljs så värst många är dels för att vi i detta land är väldigt kubikfixerade, man måste helt enkelt ha det värsta, men också för att 848/1098/1198 ligger i samma försäkringsklass, dvs: dyrt.

Andrahandsvärdet vågar jag nog påstå kommer att vara lite stabilare än de stora cyklarna, dock en kvalificerad gissning.

Av dom 3 hojar som sportbike listar så hade jag lätt valt 848,an, effekten räcker gott o chassit är en dröm. Jag har aldrig kört en så kompakt hoj, måste vara en dröm på bana.

Jag dräglar själv efter en 848:a (som också fungerar som min bakgrundsbild ;) ).

Jämfört med nypriset så tycker jag de har falligt massor på ett år. Efter det verkar det som om inte värdeminskningen är så "väldigt stor". Utbudet på 848:or är ju väldigt marginell, så det gör väl också att andrahandsvärdet behåller en god nivå även om hojarna blir 4 år och äldre.

Tack för alla synpunkter. Känns som jag ska slå till om jag lyckas få den för dryga 100 papp :-)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT