Alternativ till akrapovic-slipon?

enrundfyrkant

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2009
Hoj
.
Vilka bra alternativ finns det till ett akrapovic-slipon till min KTM 625a -05? Akrapovic känns som mer regel än undantag och är det inte för att jag hittar en jävligt bra deal på ett par akra så vill jag gärna få lite tips på en bra konkurrent.

Svensk eller utländsk sida har ingen betydelse men leveranstiden får gärna vara rimlig:tummenupp

Auspuffprofis.de kanske dom hette. Hade en del förut iaf. Akra pipor är 'KTM orginal' o rätt många fick nog med dom vid nyköp ;)

Wings - ser ut som akra, låter som akra, passar som ett akra, annorlunda klistermärke än akra och kostar inte alls som akra.

Finns det något fattigmansalternativ? Dvs att man plockar ut något från originalavgasröret som får det att låta bättre även på låga varvtal?

Det är skumt att Akra låter så sjukt annorlunda från de andra tillverkarna.
Polaren kör 690 SMC med LeoVince, jämför man det med Akra så är det bra mycket mullrigare med Akrapovic och inte samma sjukt höga skrik på höga varv.

Även på radfyror tycker jag att Akra låter bra mycket bättre än de andra jag har hört. Manligare iaf.

Det är skumt att Akra låter så sjukt annorlunda från de andra tillverkarna.
Polaren kör 690 SMC med LeoVince, jämför man det med Akra så är det bra mycket mullrigare med Akrapovic och inte samma sjukt höga skrik på höga varv.

Även på radfyror tycker jag att Akra låter bra mycket bättre än de andra jag har hört. Manligare iaf.

Om jag inte har fel så har dom en av världens mest avancerade utvecklingsprogram i världen. Om vi snackar avgassystem då.

Mer om detta kan säkert Boris svara på!

Tillverkar inte Arrow rör till Ktm? Jag är väldigt nöjd med både ljud och finnish på mitt Arrow-system.

LeoVince tillverkar utmärkta system med bra finish för prislappen. Skulle jag betala själv är Leo absolut rätt val....

Bara så att jag förstår - Menar du att det helt klart är en värdig utmanare till akrapovic eller mer att det är ett bra system för en bra summa? :confused:

Bara så att jag förstår - Menar du att det helt klart är en värdig utmanare till akrapovic eller mer att det är ett bra system för en bra summa? :confused:

Akrapovic är bäst och dyrast. LeoVince är bra och billigt. Effektmässigt lär du inte märka någon skillnad men visst är Akrapovic hantverk tagit till en ny nivå....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park