Alpinestars Vector

goliat_43

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
Snart kanske...
Tjena!

Funderar på att köpa ett par sådana (Alpinestars Vector alltså), mest för att dom ser snygga ut ärligt talat. :rolleyes: Det jag funderar på är om dessa är nått att ha när man uteslutande kommer köra på väg. Är väll ett par crossskor egentligen? Så borde jag kanske satsa på nått annat? Rullar för närvarande runt på en ER-6:a men blir kanske KTM 660 sen nån gång...

Jag vill skrika JAAAAAA men ta på dig skon och kolla ifall det går bra att växla på den hoj som du har nu. Oftast ska dom där sporthojjarna envisas med att ha kort avstånd mellan fotpinne å växelspak...

I övrigt så är en cross-sko mycke bättre på skydda än en RR-dojja. :tummenupp

sköna som fan körde crossstövel på min 640 först o nu denna... denna plockar bort vibrationerna mer... är lite tjockare sula i riktigt skön aldrig ont i fötterna pga stövvlen

Om jag vore dig skulle ja köpa vanliga rr-stövlar. Har själv Vector o är nöjd men det är ju en crosstövel dvs lika stel som en sådan.. Du förlorar mkt känsla i växlingar osv Kunde knappt åka bakhjul i början:huvet

Vector är ju å andra sidan rätt mjuka för att vara crosstövlar. Tycker de är grymt sköna och kan inte köra min motard utan, blir mycket märkliga växlingar när jag har sporhojsdojjorna... Svårt att köra ER-6:an med dem dock.

Okej... Det låter ju bra att dom funkar på gata iaf. Var ju den överlägset skönaste skon jag provade.. Sen får man väll helt enkelt prova den sittandes på hojen o kanske rulla en bit för att se om det funkar. Hoppas hoppas..... :)

Hur är det med temperaturen i dom förresten? Mycket varamare än "vanliga" sportdojjor/andra??

Last edited:
Jag har kört 3 säsongen i Vector men kan inte hålla med i lovsången. Skulle inte ens vilja kalla dom crossstövlar då det är för dåligt skydd i dom för det (gäller definitivt detsamma för motard). Hela stöveln är i princip mjuk vilket inte ger mkt till skydd.

Ett betydligt bättre men fortfarande realtivt billigt alternativ bland A-star stövlarna är Tech7. En stabilare stövel men grymt smidig redan som ny. Jag har inte ens behövt den annars normala "inkörnings perioden" på mina. Jag hade egentligen siktat in mig på en dyare stövel men kännde mig tvungen att köpa 7:orna för dom satt så grymt bra på mig ...vilket så klart är högst personligt.

Har kört fyra säsonger cross med mina, helnöjd. Det var dom skönaste crosskängorna som fanns när jag köpte mina, allt annat kändes helt platt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra