Alpinestar vs Dainese vs Arlen ness

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Vill ha hjälp med följande:

Ska köpa nytt 2 delat ställ, men kan ej bestämma mig för vilket.
Vill ha ett så svart som möjligt.
Jag är 183 cm lång, väger 74 kg.
Det ska sitta tight.
Är det någon skillnad på kvalitet?

Vilket rekommenderar ni? :confused:

Tacksam för svar...
:tummenupp

ställ

För det första så rekar jag ett helställ om du kör sporthoj. Dainese, Alpinestar o Spyke, Spidi mfl e alla av bra kvalite. Bara att välja vilken design man gillar!

Tja jag har ju inte direkt lidit i mitt Arlen Ness ställ så det kan jag rekomendera. Har en "Idol" jacka och vad byxorna heter vet jag inte just nu (med knäpucar och logga på knäna). Köpte det just för att man inte ser ut som en glassgubbe i det.
Jag är 1.85 och väger 83 och har stl 54. Prova en 52:a om du vill ha det tight.

Lycka till

Finns visst på bild me... längst till vänster..
http://www.magnusnilsson.com/sporthoj/20040910_1/PICT0002.JPG

Last edited:
Arlen Ness jacka

Testade en Arlen Ness "Idol" jacka idag o den var kanon! :tummenupp Sitter tight "tvångströja",strech i kevlar, justerbara skydd (släng det inbyggda ryggskyddet, kan bara användas som sittundelag på Mulleturen). "Så svart som möjligt" vet jag inte. Arlen Ness o dom andra öser ju på sina loggor men denna var "diskret". Dessutom har dom flesta 15% rabatt just nu. Verkar som sagt vettig. Handlar den nog själv - 3900 spänn på Honda Center

Ska prova Alpinestars P1 tydligen ett värstig ställ, OBS 2 delat. Storlek 52

Har Dainese ställen smala ben?

(MARCUS) skrev:
Vill ha hjälp med följande:

Ska köpa nytt 2 delat ställ, men kan ej bestämma mig för vilket.
Vill ha ett så svart som möjligt.
Jag är 183 cm lång, väger 74 kg.
Det ska sitta tight.
Är det någon skillnad på kvalitet?

Vilket rekommenderar ni? :confused:

Tacksam för svar...
:tummenupp

Dainese är det enda som gäller för mig. Har ett Mako (svart/grått/vitt) som jag köpte beg på Blocket för 6000 (köptes nytt 3 mån innan för 8000:-). Kunde knappt andas första månaden men nu sitter det som gjutet. Mitt är tvådelat, inte lika ballt och rejsigt kanske men jävligt praktiskt varma sommardagar när man sitter och fikar... :banana

(MARCUS) skrev:

På Lingvalls Motor i Gävle har dom rea på P1 ställ från förra året, 8 lök istället för 11 eller var det kostar ordinarie!

Svårt och veta vart du bor när du inte fyllt i det profilen!

Alpinestars TZ-1 är välsytt, välgjort och sitter riktigt bra på människor som är av lite långsmal modell.

Spring och prova, storlek 50 borde bli bra.

sege skrev:
Alpinestars TZ-1 är välsytt, välgjort och sitter riktigt bra på människor som är av lite långsmal modell.

Spring och prova, storlek 50 borde bli bra.
TZ-1 JAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaa för att de är en dammodel!!!! :kocko

(MARCUS) skrev:

JOooo då mannen,en annan inhandlade ett sådant i sommras..dee e rätt tight i vaderna,& jag har inga fotbollsvader direkt...MEN det sträcker sig...en sak till det är ju så förbannat snyggt.....jag är helnöjd med mitt... :banana

Ness har de ju varit mkt klag på med trasiga dragkedjor m.m. Sök på forumet så hittar du en del om de!

E22 skrev:
men de e klart har man en smal midja & stora bröst :tuttar så vad gör man...HAHAHAHHA
va snackar du om nu?

Är TZ1 dammodell? Tror inte det va....men jag vet att det finns nån alpine modell som även har dammodell

Skinnställ

Du ska självklart köpa ett Alpinestars.

TZ-1 är rätt snyggt, men ska du ha ett som är riktigt svart ska du köpa ett GPU. Sådär åk iväg o handla nu...

Ravetrancer skrev:
va snackar du om nu?

Är TZ1 dammodell? Tror inte det va....men jag vet att det finns nån alpine modell som även har dammodell

V4 & Tz1 finns även som dam, kanske nån mer!

Ravetrancer skrev:
va snackar du om nu?

jaaaa du har rätt mannen.var in om & kollade lite på deras sight...TZ-1 finns nu även i herr model...har en brushyr där hemma från alpinstars där TZ-1 bara finns i dam...men den är ju 2 år gammal....jajaaaaa :Bugar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT